logo01

از بین بردن منافذ باز پوست

در این مقاله تاثیر طب سوزنی و امبدینگ در از بین بردن منافذ باز پوست را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

از بین بردن منافذ باز پوست

پوست ، بزرگترین اندام بدن است. این اندام ، حاوی میلیون ها حفره می باشد ، هرچند برخی از آن ها با چشم انسان قابل مشاهده نیستند. همه این حفره ها باز هستند و به پوست اجازه نفس کشیدن را می دهند. هر حفره حاوی یک فولیکول مو است. همچنین در هر حفره غدد چربی وجود دارند که چربی به نام چربی پوست را تولید می کنند.

این غدد چربی در حفره های پوست صورت به میزان فراوان یافت می شوند. هورمون ها در تحریک این غدد به منظور تولید مقادیر بیشتری چربی ، نقش مهمی را ایفا می کنند.

به همین دلیل است که حفره های روی صورت بخصوص حفره های واقع بر روی بینی ، پیشانی و گونه ها ، بزرگتر از حفره های سایر نواحی بدن هستند.

تاثیر نوع پوست در منافذ باز آن

هر نوع پوستی ؛ خواه چرب ، نرمال یا خشک ، می تواند دارای حفره های باز بزرگ باشد. این امر باعث کدر به نظر رسیدن پوست می شود ، خصوصا اگر توسط سلول های مرده پوست ، چربی ، باکتری یا آلودگی مسدود شده باشد.

حفره های باز پوست ، برای بسیاری از افراد یک مشکل زیبایی محسوب می شود و آن ها از داشتن چنین پوستی بسیار ناراضی هستند. بنابراین این افراد به دنبال روشی برای از بین بردن منافذ باز پوست خود هستند.

علل ایجاد حفره های باز پوست چیست ؟

علل مختلفی در ایجاد حفره های باز پوست دخیل می باشند. برخی از این عوامل عبارتند از :

  • سطوح بالای تولید چربی
  • فولیکول های موی ضخیم
  • عوامل ژنتیک یا وراثتی
  • کاهش انعطاف پذیری در اطراف حفره های پوست
  • کاهش تولید کلاژن در پوست که در اثر بالا رفتن سن ایجاد شده است.
  • آسیب دیدگی ناشی از نور خورشید یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

علاوه بر این ؛ پوست صورت ، آشکارترین و آسیب پذیرترین اندام بوده و قرار گرفتن تحت تاثیر ناهنجاری های پوست در آن بسیار رایج است.

از بین بردن منافذ باز پوست

طب سوزنی و امبدینگ چه تاثیری در درمان اختلالات پوستی دارند ؟

متخصصان طب سوزنی ، سبک جدید و ارزشمندی به نام امبدینگ نخ  را در طب سوزنی خلق کرده اند. این روش بسیار موثر و تاثیر گذار می باشد. مزیت اصلی آن این است که به جای نیاز به شرکت در جلسات ارزیابی منظم ، 2 تا 3 بار در هفته ، حضور در این جلسات تنها یکبار در ماه کفایت می کند.

در این روش ، پزشک از نخ های جراحی قابل جذب استفاده می کند. نخی با اندازه کوچک و در طول یک فرآیند ساده در زیر پوست کاشته می شود که در طول 21 تا 30 روز آینده ، توسط پوست جذب می شود.

در طول این مدت، نخ های کاشته شده، نقطه طب سوزنی شده را به طور مرتب، تحریک کرده و بدون نیاز به شرکت در جلسات تکراری ، سوزن ها ، تاثیر خود را بر روی پوست و درمان حفره های باز روی پوست به عنوان یکی از دغدغه های پوستی ، بر جای می گذارند.

این تکنیک در بسیاری از کشورها از قبیل کره ، فرانسه ، آمریکا ، روسیه و غیره در حال اجرا می باشد.

طب سوزنی برای درمان منافذ باز پوست

نخ های کاشته شده در طول روند طب سوزنی ، تولید الیاف کلاژن و فیبروبلاست را به شیوه مورد نیاز برای داشتن پوستی زیبا ، تحریک می کند.

تولید کلاژن و فیبروبلاست ، پوستی درخشان را خلق کرده و تنظیمات لازم در حفره های باز روی پوست را ایجاد می کند. ارزش استراتژیک این روش ، طبیعی بودن آن و نیز نقش بی نظیر آن در تولید کلاژن می باشد.

در واقع پوست طبیعی به این روش واکنش درمانی نشان می دهد و علت آن ، پایین بودن خاصیت سمی و عوارض جانبی روش امبدینگ می باشد.

از بین بردن منافذ باز پوست

آیا با طب سوزنی می توان اقدام به از بین بردن منافذ باز پوست نمود ؟

گاهی ما در داروهای بدون نسخه دنبال راه چاره می گردیم در حالی که برخی اوقات این داروها علاوه بر درمان نکردن مشکل پوستی ما ، عوارض جانبی را نیز بر جای می گذارند.

طب سوزنی ، به شکلی بی خطر تعداد بی شماری از مشکلات پوستی ؛ از جمله حفره های باز پوستی را که جزو ناهنجاری های پوست محسوب می شود ، درمان می کند.

بر اساس طب سوزنی

سلامت خوب زمانی بدست می آید که بین سیستم داخلی بدن و محیطی که ما در آن زندگی می کنیم ، تعادل بر قرار شود.

زمانی که این تعادل دچار اختلال شود ، تعادل بین انرژی و خون نیز به هم می ریزد و در واقع مسیری برای بیماری ها باز می شود.

باور بر این است که تاثیرات محیطی ، نقش مهمی در بروز بیماری ایفا می کنند. این تاثیرات شامل باد ، گرما، سرما ، رطوبت ، خشکی و غیره می باشد.

همچنین تاثیر شرایط روحی و ذهنی را نیز نمی توان در سلامت ، نادیده گرفت.

طب سوزنی چگونه موجب از بین رفتن منافذ باز پوست می شود ؟

در طب سوزنی ؛ فعال سازی نقاط خاص ، تولید اندروفین های نهایی یا هورمون های خوب را تقویت کرده و سیستم ایمنی و غدد درون ریز را تحریک می کند.

نقاط طب سوزنی ، نقاط عصبی خاصی هستند که عملکردهای مختلفی را در محل استقرار خود انجام می دهند.

برای رهایی یافتن از حفره های باز پوست ، نقاط طب سوزنی در پوست فعال می شوند.

پزشک متخصص طب سوزنی

از سوزن های ریز جراحی که یکبار مصرف هستند برای فعال سازی نقاط طب سوزنی خاص ، استفاده می کند.

این سوزن ها باید در طول مدت 10 دقیقه تا 1 ساعت استفاده شوند. مدت استفاده آن ها بر حسب تاثیر مطلوب شان متغیر است.

گاهی حرارت یا جریان برق با استفاده از سوزن های حرارت داده شده سه گانه یا گیره های الیگاتور کوچک سیمی که به سوزن ها متصل هستند و جریان بسیار ملایم برق شارژ شده توسط یک باتری کوچک را انتقال می دهند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

از بین بردن منافذ باز پوست

کاشت نخ ( امبدینگ ) در درمان حفره های باز پوست چه مزایایی دارد ؟

استفاده از روش امبدینگ یا کاشت نخ برای درمان حفره های باز ، به دلایل زیر از شهرت بالایی برخوردار است :

  • دوام بالای تاثیرات طب سوزنی ( بالای 2 سال )
  • ساده بودن اجرای روند
  • کاشت نخ تنها در یک یا دو جلسه درمانی
  • قدرت درمانی بی نظیر در درمان حفره های باز و سایر مشکلات پوستی
  • عدم وجود عوارض جانبی

درمان های مکمل برای از بین بردن منافذ باز پوست

درمان با طب سوزنی ، به تنهایی نمی تواند نتایج مطلوب بر روی پوست را ایجاد کند ؛ تغییر در رژیم غذایی یکی از مواردی که قویا توصیه شده و مورد تاکید قرار می گیرد.

به طور کلی افرادی که از ناهنجاری های پوست از قبیل حفره های باز رنج می برند ، باید مقدار کافی سبزیجات برگ سبز و میوه ها را به عنوان بخشی از روند درمان خود مورد مصرف قرار دهند.

حفره های باز پوست

یکی از ناهنجاری های پوستی هستند که بر روی پوست صورت نمایان می شوند. پوست ؛ به بهم خوردگی تعادل از چشم انداز داخلی بدن و تاثیرات محیطی واکنش نشان می دهد.

ناهماهنگی های داخلی ایجاد شده در اثر احساسات قوی ، رژیم و ساختار بدن شما و نیز تاثیرات محیطی از قبیل باد ، خشکی ، رطوبت و حرارت، همگی می توانند در رشد ناهنجاری های پوستی دخیل باشند.

برای این که پوست شما از بیرون ، زیبا و سالم باشد ؛ باید بر روی داخل بدن نیز کار کنید.

افزایش جریان انرژی جریان خون و لنف ، سلامت طبیعی پوست شما را بهبود می بخشد.

از بین بردن منافذ باز پوست

سخن آخر

طب سوزنی ، می تواند راه حل سریعی را برای خلاصی از علائم حاد و ماندگار مشکلات پوستی مزمن یا عود نموده ، در اختیار قرار دهد.

طب سوزنی با تحریک تولید کلاژن ، قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه را افزایش داده و به داشتن پوستی محکم تر کمک می کند.

این تکنیک با تحریک شکل گیری مایعات بدن ، به پوست غذا رسانی کرده و مرطوب تر کردن ، نرم تر کردن و درخشان تر کردن پوست را تحریک می کند.

طب سوزنی و تقویت پوست

طب سوزنی با ایجاد چنین تحریکاتی در پوست ، آن را تقویت کرده و در واقع میزان تولید چربی در این حفره ها را کنترل کرده و باعث از بین رفتن تدریجی نمای نا مطلوب آن ها و در نتیجه دستیابی به پوستی شاداب تر ، صاف تر و درخشان تر می شود.

طب سوزنی با تحریک جریان انرژی در بافت های صورت ، تحریک تولید کلاژن و تقویت پوست و ماهیچه ؛ به ایجاد ظاهری بهتر در پوست کمک می کند.

طب سوزنی به مشکلات پوستی ؛ به عنوان یک سندروم خاص نگاه نمی کند بلکه در عوض ، درمان علائم خاص آن را که در هر فرد ، منحصر بفرد می باشد مورد هدف قرار می دهد.

مشاوره رایگان بگیر!

با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت مشاورین ما با شما تماس می گیرند و به همه سوالات شما پاسخ می دهند. فرصت رو از دست ندید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
02188719623