logo01

درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی

اگر تاکنون استفاده از داروهای رایج برای درمان مشکلات گوارشی کارساز نبوده است ، می توانید درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی را ، که یک درمان سلامت جامع و بدون عوارض جانبی می باشد ؛ امتحان کنید. طب سوزنی ، برای درمان طبیعی بسیاری از مشکلات حاد و مزمن گوارش که یک سیستم مهم در بدن می باشد ، یک روش بی خطر و موثر محسوب می شود. البته می بایست این پروسه را تحت نظر بهترین دکتر طب سوزنی در تهران ، دکتر کتایون عمانیان انجام دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

 

درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی

 

درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی

طب سوزنی ، می تواند به درمان بسیاری از اختلالات گوارشی کمک کند ، که عبارتند از :

  1. مشکلات التهابی معده : گاستریت ، سوزش و درد در ناحیه معده
  2. انواع زخم ها در معده ، اثنی عشر و روده : زخم معده و زخم اثنی عشر و غیره
  3. سندرم IBS ( نفخ و درد شکم – یبوست یا اسهال )

طب سوزنی چگونه موثر واقع می شود ؟

درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی ، از طریق تقویت اندام های مرتبط و نیز کاهش التهاب شکم و پانکراس و بهبود عملکرد گوارش عمل می کند. در طول این درمان ، متخصص طب سوزنی تهران ، نقاط خاص بر روی بدن را انتخاب می کند. این نقاط معمولا آن هایی هستند که متابولیسم را سرعت بخشیده ، انقباض و ریلکس شدن عضلات معده و روده را افزایش داده ، ترشح اسید معده را کاهش داده ، عملکرد روده بزرگ و کوچک را تنظیم کرده و اسیدیته معده را به سطوح نرمال باز می گردانند. طب سوزنی ، به همراه طب گیاهی چینی و تکنیک های کاهش استرس برای مشکلات گوارشی ، در درمان علائم معده – روده ای عمومی نیز مفید می باشند.

رفع اختلالات گوارشی با مکسی تراپی

علاوه بر طب سوزنی ، مکسی تراپی ، تکنیک بکارگیری گیاه چینی در نقاط طب سوزنی می باشد که می تواند به عنوان یک عامل ضد التهابی و رفع اختلالات ، مورد استفاده قرار گیرد. افراد اغلب پس از طب سوزنی ، تسکین نشانه های دراز مدت بیماری های مربوط به مشکلات گوارشی ، و نیز کاهش استرس و بهبود انرژی را تجربه می کنند. درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی ، توصیه های رژیمی و تغییرات سبک زندگی به منظور اصلاح اختلالات رژیمی و تنظیم گوارش ، با یکدیگر تلفیق می شوند. سازمان جهانی بهداشت ، این طب سنتی را برای درمان مشکلات گوارشی ، به عنوان یک درمان موثر برای رفع اختلالات گوارشی معرفی کرده است.

 

درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی - دکتر کتایون عمانیان

 

علل اختلالات گوارشی

اختلالات گوارشی در اثر فاکتورهای متنوعی ، از جمله استرس مزمن و دیگر مشکلات رژیمی مثل پرخوری یا مصرف بیش از حد غذاهای پرچرب به وجود می آیند. به گفته بهترین دکتر طب سوزنی تهران ، این روند درمانی می تواند اختلالات گوارشی را با کاهش میزان استرس و تنظیم بیش فعالی سیستم عصبی و غدد درون ریز که اغلب با الگوهای اختلالات گوارشی توام می باشد ، درمان کند. این طب سنتی درمانی است که می توان آن را به طور پیوسته ، در مراقبت های پزشکی مدرن و همه جانبه ، تلفیق نمود. درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی یک درمان حفظ سلامت طبیعی به شمار می آید.

کشش برای باز شدن کانال های گوارشی

کشش کل بدن ، قبل از شروع جلسه طب سوزنی ، به منظور رفع انسداد مریدین و کمک به جریان انرژی ، در سراسر بدن جهت تاثیرگذارتر کردن جلسه درمان ، الزامی می باشد.

  1. دست ها را به بالای سر بلند کرده و بدن خود را در حین بازدم ، به سمت راست متمایل کنید.
  2. در حالی که عمل دم را انجام می دهید ، به حالت اولیه باز گردید.
  3. اکنون در حین بیرون دادن نفس ، بدن خود را به سمت چپ متمایل کنید.
  4. در حالی که نفس را به داخل می کشید ، به حالت اولیه باز گردید.
  5. این نرمش کششی ، را 3 بار تا زمان باز شدن تمام کانال های گوارشی ؛ تکرار کنید.
  6. همه این نقاط فشار ؛ به باز شدن کانال های گوارشی کمک کرده و برای تمام مشکلات گوارشی ، به شیوه ای موثر مفید خواهند بود.
  7. بنابراین هر بار که احساس می کنید نفخ کرده اید ، به سراغ داروی ضد ترش کردن معده نروید.
  8. تنها این روندهای رفلکسولوژی ساده را انجام داده و برای مدت طولانی از شر مشکلات گوارشی خلاص شوید.

 

درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی - دکتر کتایون عمانیان

 

گوارش طبیعی

پیش از آن که به فرایند درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی بپردازیم ، خوب است نسبت به نحوه سیستم گوارش آگاهی پیدا کینم. گوارش به محض ورود غذا به دهان شروع می شود. جویدن و بزاق ، تجزیه غذا را آغاز می کند و آن را برای حرکت به سمت دستگاه گوارش ، آماده می سازد. غذا از حلق و مری عبور می کند. معده برای تجزیه غذا اسید ترشح می کند ، جذب مواد مغذی شروع می شود و به روده های کوچک و بزرگ ، منتقل می گردد. جذب در درجه اول در روده کوچک اتفاق می افتد ، بنابراین این جایی است که مواد مغذی توسط بدن جذب شده و محصولات جانبی ، به منظور دفع به روده بزرگ ارسال می شود. کبد ، کیسه صفرا و پانکراس اندام های جانبی هستند ، که در هضم ثانویه نقش دارند. کبد صفرا را ترشح می کند و باعث تجزیه چربی ها و همچنین سم زدایی مواد شیمیایی می شود. کیسه صفرا با ترشح صفرا وارد عمل می شود. لوزالمعده آنزیم های گوارشی تولید می کند و به هضم غذا کمک می کند ؛ همچنین قند خون را تنظیم می نماید. فرایند هضم ، با دفع مواد زائد از طریق ادرار و مدفوع به پایان می رسد.

طب سوزنی چگونه می تواند به مشکلات گوارشی کمک کند ؟

علائمی مانند نفخ ، یبوست ، اسهال ، حالت تهوع ، گرفتگی و درد شکم دال بر این است که چیزی در دستگاه گوارش دچار مشکل شده است. علت اصلی بسیاری از مشکلات گوارشی ، استرس مزمن ، رژیم غذایی نامناسب ، عادات بد خواب و سایر مسائل مربوط به سبک زندگی ، است. طب سوزنی با ایجاد تعادل بین عملکرد روده و مغز و سیستم عصبی ، به کاهش استرس کمک می کند ، و به نوبه خود عملکرد گوارش را بهبود می بخشد. یکی از عوارض جانبی فعالیت بیش از حد سیستم عصبی سمپاتیک ،کاهش عملکرد دستگاه گوارش است. این روند درمانی به کاهش درد و التهاب در این سیستم ، کمک می کند و اسید معده را تنظیم می نماید. گیاهان دارویی نیز اغلب برای رفع مشکلات گوارشی ، به همراه درمان های طب سوزنی استفاده می شوند. آن ها به تنظیم هضم کمک می کنند. از سوی متخصص طب سوزنی تهران ، پروسه درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی در موارد زیر به انجام می رسد :

  • نفخ
  • یبوست
  • اسهال
  • تهوع و استفراغ
  • درد شکم
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • بیماری کرون
  • رفلکس معده
  • کولیت روده

 

 

جلسه درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی چگونه است ؟

در طول جلسه طب سوزنی برای رفع اختلالات گوارشی ، یک برنامه مدیریت بیماری کامل انجام می شود. این بدان معناست که دکتر طب سوزنی تهران برای هر بیمار ، یک برنامه شخصی را طراحی می کند. همچنین به یاد داشته باشید که جز در صورت صلاحدید پزشک ، دارویی مصرف نمی شود. حتی وقتی مشکلی در ناحیه شکم بروز می کند ، برنامه درمانی شما شامل طب سوزنی در نقاط مختلف بدن ، مانند بازوها یا پاها اجرا می شود. پس از ارزیابی بیمار با استفاده از معیارهای تشخیص ، پزشک نقاط طب سوزنی در دست چپ بین انگشت شست و سبابه و نقاط زیر زانو را انتخاب می کند. گاهی بیمار علائم مشابهی را تجربه می کند ، اما درمان می تواند در نقاط دیگر در پشت پاها نیز انجام شود. همچنین درمان برای هر بیمار گاهی در جلسات مختلف ، متفاوت است.

در حین اجرای درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی در تهران ، در حالی که در حالت دراز کشیده قرار گرفته اید ، بهترین دکتر طب سوزنی ، سوزن های کوچک یکبار مصرف استریل را در نقاط منتخب به پوست وارد می کند. در این شرایط حس سوزن سوزن شدن به شما دست می دهد. این کار شامل احساس سنگینی ، درد ، سوزن سوزن شدن ، بی حسی ، حس شبیه به برق گرفتگی خفیف و گرم شدن بدن است. در این موقعیت بیمار احساس آرامش قابل ملاحظه ای را تجربه می کند و اغلب ، در طول جلسه درمان به خواب می رود. سوزن ها اغلب به مدت 20 تا 45 دقیقه در محل وارد شده ، باقی می مانند و متخصص طب سوزنی هر 10-15 دقیقه به طور دستی ، نقاط را تحریک می کند.

پس از طب سوزنی گوارش

پس از درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی ، بیمار گاهی احساس خستگی می کند ؛ گویی تازه از خواب بیدار شده است. بهتر است برای جلوگیری از تحریک بیش از حد بدن از فعالیت هایی مانند ورزش شدید بعد از درمان خودداری کرده و دمای اتاق را بالا نبرید. همچنین بهتر است آب گرم ننوشید. زیرا این امر تجدید انرژی بدن بعد از درمان ، را تشدید می کند. جلسات درمان طب سوزنی در تهران زیر نظر یک متخصص خوب می تواند به صورت روزانه ، تا چند بار در ماه یا حتی یک بار در یک فصل انجام شود ؛ اما معمولاً یک برنامه مدیریت شده شامل برگزاری جلسه ، یک یا دو بار در هفته است.

مشاوره رایگان بگیر!

با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت مشاورین ما با شما تماس می گیرند و به همه سوالات شما پاسخ می دهند. فرصت رو از دست ندید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
02188719623