logo01

درمان بیماری های زنان با طب سوزنی

آیا درمان بیماری های زنان با طب سوزنی ممکن است ؟ تعداد بسیاری از زنان آمریکایی ، زنان چینی و بسیاری از زنان در سایر نقاط دنیا ، برای تسکین و بهبود دراز مدت و رهایی از مشکلات رایج در میان زنان ، به طب سوزنی روی آورده اند. این امکان برای بانوان عزیز ایرانی نیز فراهم شده است. شما با مراجعه به مطب بهترین دکتر طب سوزنی در تهران ، دکتر کتایون عمانیان می توانید تحت این روند قرار بگیرید.

 

درمان بیماری های زنان با طب سوزنی - دکتر کتایون عمانیان

درمان بیماری های زنان با طب سوزنی

تعداد رو به افزایشی از زنان ، امروزه به طب سوزنی روی آورده اند ، تا از مزایای درمانی این روند تاثیرگذار ، برای مقابله با مشکلاتی که شاید تا حدودی مختص زنان باشد ، بهره مند شوند. توانایی قابل ملاحظه این روند درمان ، بارها در کنفرانس های برگزار شده در زمینه مدرن سازی طب سوزنی ، جهت بهره مند شدن از مزایای این روند در کمک به درمان بیماری ها ، از جمله بیماری های زنان و کنترل بیشتر و قرار دادن بهتر بدن ، در مسیر سلامت مورد تاکید قرار گرفته است. طب سوزنی ، در زمینه درمان بیماری های زنان ، دارای کارنامه بسیار درخشانی است ، که در اینجا به ذکر چند مورد از آن ها می پردازیم. جهت درمان بیماری های زنان با طب سوزنی ، میتوانید به دکتر عمانیان ، بهترین دکتر طب سوزنی در تهران مراجعه نمایید. برخی مشکلات زنان که با استفاده از طب سوزنی قابل درمان می باشد به شرح زیر است :

سلامت عمومی

وقتی به  بهترین متخصص طب سوزنی تهران مراجعه می کنید ، وی بر روی برنامه درمان شما ، به عنوان یک شخص کامل متمرکز می شود. حتی اگر هدف مراجعه شما ، درمان یک مشکل خاص باشد، طب سوزنی ، حتی جزئی ترین چیزهایی که در سلامت عمومی تان تاثیر گذار بوده است ، را درمان می کند. در زندگی مدرن امروزی ، استرس بعنوان فاکتوری اجتناب ناپذیر ، بر روی جنبه های مختلف سیستم بدن ما از قبیل استراحت و گوارش ، اثر می گذارد. همین امر ، سلامت عمومی را در معرض خطر جدی قرار می دهد. طب سوزنی ، با تحت کنترل در آوردن سطح استرس ، فرایندهایی از قبیل خواب ، گوارش ، انرژی و موارد دیگر را تنظیم کرده و سلامت عمومی ما را در مسیر بهبود و پیشرفت ، هدایت می کند.

مشکلات قائدگی

طب سوزنی باعث می شود که گردش خون به شکل روان تری در سراسر بدن ، جریان پیدا کند. همچنین این روند درمان ، به تنظیم دوره های قائدگی ، کمک کرده وگرفتگی عضلانی ، سردرد و سایر دردهایی که اغلب با قائدگی مرتبط هستند ، را تسکین می دهد. توجه ! دقت داشته باشید که در درمان بیماری های زنان با طب سوزنی ، بهترین بودن متخصص طب سوزنی بسیار در این امر تاثیرگذار است.  

درمان بیماری های زنان با طب سوزنی - دکتر کتایون عمانیان

یائسگی و پیش یائسگی

طب سوزنی سابقه درخشانی در درمان علائم یائسگی از قبیل گر گرفتن ، عرق کردن در طول خواب شبانه ، خشکی واژن ، تپش قلب ، اضطراب و بی خوابی و غیره داشته است. طب سوزنی در واقع یک راه حل بی خطر و طبیعی ، برای تنظیم نوسانات هورمونی است که بسیاری زنان ، خصوصاً در دوره یائسگی ، آن را تجربه می کنند. در کنار گیاهان دارویی چینی ، طب سوزنی نیز یک راه حل طبیعی و بی خطر را برای تنظیم نوسانات هورمونی که اکثر زنان در طول زندگی خود تجربه می کنند ، ارائه می دهد. ادامه مقاله درمان بیماری های زنان با طب سوزنی :

اندومتریوز

خونریزی شدید ، کمردرد ، گرفتگی شدید عضلانی ، درد و متورم شدن شکم ، که غالب با اندومتریوز همراه می باشند ، در برابر درمان با طب سوزنی به خوبی واکنش نشان داده و کنترل می شوند. طب سوزنی ، از طریق بازیابی جریان خون و آزاد کردن مسیرهای جریان انرژی در بدن ، که تحت عنوان QI خوانده می شود ، بدن را از حالت رکود و خمودی خارج می سازد.

باروری

بسیاری از زنان در طب سوزنی ، به دنبال راه حل پشتیبانی از باروری خود می گردند. فشار از سوی خانواده و جامعه و علاقمندی خودمان ، به تشکیل خانواده و فرزند دار شدن ، به همراه تلاش بی فرجام در طول ماه ها و گاهاً سال ها برای تحقق این هدف ، می تواند بدن ما را در برابر فشار از سوی یک منبع عظیم استرس ، قرار دهد. اگر بدن شما در این چرخه اسیر شود ، نمی تواند از شرایط خوبی برای باردار شدن برخوردار باشد. طب سوزنی برای درمان این مشکل ، قدم به میان گذاشته و با درمان این مشکل ، شما را در تحقق هدف تان یاری می رساند.

ناباروری

آندومتریوز و سیکل های نامنظم قائدگی ، دو عامل کلیدی در ناباروری زنان هستند. درمان های طب سوزنی ، توسط بهترین متخصص طب سوزنی تهران که ماهر و با تجربه است می تواند جریان خون را به اندام های تولید مثل هدایت کرده و به منظم شدن سیکل های قائدگی کمک می کند.

 

درمان بیماری های زنان با طب سوزنی - دکتر کتایون عمانیان

بارداری و پشتیبانی پس از زایمان

طب سوزنی ، می تواند در ناحیه پایین کمر و درد لگن که با بارداری در ارتباط است را کاهش دهد. این روند ، همچنین در درمان حالت تهوع در صبح در دوره بارداری ، موثر است. بعد از وضع حمل بسیاری از زنان ، درمان های طب سوزنی را برای بازیابی جریان خون و انرژی QI ، افزایش شیر و افسردگی پس از زایمان ، الزامی می دانند. در طول بارداری ، بدن به سرعت ، در معرض تغییرات زیادی قرار می گیرد. این بدان معناست که بسیاری از زنان باردار ، دامنه وسیعی از علائم از قبیل حالت تهوع در صبح ، درد ، بی خوابی ، تورم و غیره را در طول دوره بارداری ، تجربه می کنند. متاسفانه بسیاری از داروها و روش های درمان ، در طول بارداری قابل استفاده نمی باشند. بنابراین طب سوزنی ، بعنوان یک گزینه بی خطر برای تسکین علائم دوران بارداری ، پا به میان می گذارد.

در ادامه مقاله درمان بیماری های زنان با طب سوزنی به ناهنجاری هایی می پردازیم که عموما منشا ذهنی و روانی دارند و البته توسط بهترین دکتر طب سوزنی تهران درمان می شوند :

فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا ، اختلالی است که مشکلاتی از قبیل بی خوابی ، احساس خستگی و بدخلقی را موجب می شود. این امر به دلیل پردازش غیر طبیعی درد در مغز ، اتفاق افتاده و این افرا د، اغلب آستانه درد پایین تری دارند. طب سوزنی در تسکین درد آنچنان تاثیر گذار است ، که بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده در این زمینه ، ثابت شده است که می تواند نقش موفقی را در درمان فیبرومیالژیا ایفا نماید. بسیاری از زنان در طول زندگی خود ، فیبرومیلاژیا یا درد مزمن یا گرفتگی مرتبط با عضلات و مفاصل را تجربه می کنند. از آن جایی که طب سوزنی یک روش درمان مفید برای تسکین درد می باشد ، تعجب آور نیست که بگوییم تحقیقات نشان داد اند که طب سوزنی ، تاثیر قابل ملاحظه ای در درمان علائم فیبرومیالژی دارد.
رضایت بیمار از درمان کیست تخمدان با طب سوزنی توسط بهترین دکتر طب سوزنی در تهران
   

بیخوابی و اختلالات خواب

مطالعات بالینی متعددی نشان داده اند که طب سوزنی ، می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. در 40 درصد از زنان آمریکایی ، که بی خوابی را تجربه می کنند ، این یک خبر خوب محسوب می شود.

افسردگی و اضطراب

تحقیقات ثابت کرده است که طب سوزنی به اندازه داروهای ضد افسردگی ، بدون بروز هرگونه عوارض جانبی ، موثر می باشد. این برای زنان دارای افسردگی ، یک خبر مسرت بخش محسوب می شود. این درمان به مدیریت کردن استرس ، پایین آوردن فشار خون و حملات مبتنی بر اضطراب کمک می کند.

 

درمان بیماری های زنان با طب سوزنی - دکتر کتایون عمانیان

اعتیاد

برنامه های درمان اعتیاد ، به شکل رو به رشدی ، در حال تلفیق نمودن روش های دارویی متعارف با طب سوزنی می باشند. ترک مصرف مواد مخدر ، اعتیاد به الکل و سیگار ، و افسردگی که برخی زنان گرفتار آن هستند ، از طریق تحت کنترل در آمدن رفتارها و عادات اعتیاد آور ، با این برنامه های جامع ، قابل درمان می باشد. لازمه کسب نتیجه مطلوب از فرایند درمان بیماری های زنان با طب سوزنی این است که به بهترین متخصص طب سوزنی تهران ، دکتر عمانیان مراجعه نموده و جلسات درمانی تان را کامل کنید. همچنین تمام نکات و توصیه هایی که از سوی ایشان به شما گوشزد می شوند ، رعایت فرمایید.

ریزش مو

بسیاری از خانم ها پس از زایمان، مقدار زیادی از موهای خود را از دست می دهند. در طول دوران بارداری سطح استروژن پایین می آید و همین موضوع موجب می شود ریزش مو به طور کل قطع شود و پس از به دنیا آمدن بچه تمام موهایی که قرار بود در این مدت بریزند، به صورت یک جا از دست بروند. از تکنیک های درمان بیماری های زنان با طب سوزنی می توان به این مورد نیز اشاره کرد. معمولا سطح هورمون ها با گذشت زمان به حالت عادی خود باز می گردند و این مشکل نیز رفع می شود. با اینحال می توان با بهره گیری از طب سوزنی به بهبود آن سرعت بخشید. این تکنیک با ماساژ کاسه سر توسط سوزن های مخصوص جریان خون را افزایش می دهد. روش دیگر تقویت کلیه ها است، چون مواد مغذی از این طریق به موها می رسند.

تخمدان پلی کیستیک

از جمله مواردی که برای درمان بیماری های زنان با طب سوزنی می توان نام برد، ورزش و الکترو آکوپانکچر یا طب سوزنی الکتریکی هستند. تنبلی تخمدان یا (PCOS) یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به غدد درون ریز است که حدودا ده درصد زنان بالغ را درگیر می کند. در این بیماری سطح اندروژن، احتمال تشکیل کیست و ناباروری بالا می رود. این روش فعالیت اعصاب غیرارادی را کاهش می دهد. فعالیت این اعصاب نقش کلیدی را در افزایش انسولین، مقاومت در برابر آن، اضافه وزن و بیماری های قلبی ایفا می کند. تحقیقات نشان می دهد استفاده از این تکنیک درمانی با کنترل تستسترون و کاهش اندازه کمر به تنظیم شدن قاعدگی در زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک نیز کمک می کند. عضلات شکمی و پشت زانو، نقاطی هستند که این روند روی آن ها انجام می شود.  
ثبت نام
اطلاع از
guest
4 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مهناز
مهناز
1 سال گذشته

سلام ، امکان داره طب سوزنی تاثیر عکس داشته باشه و خودش بیماری های مربوط به زنان رو به وجود بیاره؟

drommanian13
drommanian13
1 سال گذشته
پاسخ دادن به  مهناز

سلام
خیر در صورت مراجعه به متخصص چنین مواردی ممکن نیست.

مبینا
مبینا
1 سال گذشته

سلام من یه فیبروم به قطر سه سانت و نیم دارم. میترسم از عمل میخوام طب سوزنی کنم ولی نمیدونم چقدر تاثیر داره؟

drommanian13
drommanian13
1 سال گذشته
پاسخ دادن به  مبینا

سلام
برای مشاوره تماس بگیرید.

02188719623