logo01

رفع جوش و آکنه

زمانی که از رفتن به داروخانه ها و دنبال چاره گشتن برای رفع جوش و آکنه صورت و مصرف کرم های تجویز شده پوستی که نتیجه مطلوبی را به دست نداده اند خسته شدید ، طبیعی است که نسبت به امتحان کردن درمان های جایگزین طبیعی کنجکاو شوید. طب سوزنی یک عملکرد طب چینی سنتی است که در آن سوزن هایی از جنس فولاد ضد زنگ به نازکی مو در نقاط کلیدی بدن وارد می شوند و شهرت آن به عنوان یکی از درمان های جایگزین در درمان دغدغه های زیبایی از قبیل آکنه و جوش ، روز به روز در حال افزایش یافتن است.

رفع جوش و آکنه

مفاهیم طب سوزنی چین بر این باور است که  یک بدن سالم به طور طبیعی سرعت پیشرفت روند پیری را به صورت داخلی و خارجی آهسته می کند. هر ناحیه از صورت با اندام های متفاوتی در بدن شما متناسب است که سر نخ هایی را برای یافتن درمان مناسب بدست می دهد. برای مثال حلقه های سیاه زیر چشم نشان دهنده این است که سطح عملکرد کلیه و غده فوق کلیه ، پایین تر از سطح نرمال است. طب سوزنی در صورت می تواند با درمان علل پایه از قبیل بهم ریختگی هورمون ، آکنه را درمان کند. طب سوزنی ، بررسی آن چه در زیر پوست در حال اتفاق افتادن است را مورد هدف قرار می دهد. هر آنچه که بر روی پوست شما جلوه گر می شود، انعکاسی از عدم توازن و بهم خوردن سلامت است که سلامت عمومی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. طب سوزنی با درمان بافت های پایه از قبیل گوارش نامناسب یا بهم ریختگی هورمون عمل می کند و این بدان معناست که این تکنیک ، درمان ریشه ای علت آنچه را که در پوست شما در حال رخ دادن است مورد هدف قرار می دهد.

طب سوزنی و رفع جوش و آکنه

ترکیبی از طب سوزنی و داروی گیاهی طب سنتی چین ، می تواند با آکنه مبارزه کرده و نتایج فوق العاده ای را بر جای بگذارد ؛ همچنین در این روند ، رژیم درمانی به عنوان بخشی از طرح درمان در نر گرفته می شود. نتایج یک شبه پدیدار نمی شوند ، ولی وقتی به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده اید از ماندگاری آن لذت خواهید برد. این وجه تمایز درمان آکنه با طب سوزنی می باشد و برخلاف سایر درمان ها پس از تکمیل درمان ، در زمان متوقف نمودن آن علائم آکنه بازگشت نداشته و نیازی به ادامه درمان نخواهد بود.

هدف از درمان آکنه با طب سوزنی چه می باشد ؟

درمانگران طب سنتی چین عقیده دارند علت به وجود آمدن آکنه و جوش ها ، افزایش گرمای ریه های فرد می باشد. بنابراین در درمان سعی می کنند گرمای اضافی ریه را خارج کنند تا اوضاع پوستی بهبود پیدا کند و پاک شود. برای خارج کردن این گرما از طب سوزنی و فرو بردن این سوزن ها در نقاط خاص بدن استفاده می شود. بررسی ها نشان می دهد طب سوزنی نه تنها در برطرف کردن آکنه و جوش موثر است، بلکه مشکلات و بیماری های زمینه ای مربوط به ایجاد جوش را نیز درمان می کند.

چه چیزی باعث ایجاد آکنه می شود ؟

از چشم انداز طب پزشکی غربی ، جوش و آکنه در اثر فولیکول های موی مسدود شده به وجود می آیند. سلول های مرده پوست ، آرایش و چربی های روی پوست با یکدیگر ترکیب شده و مسیر فولیکول ها را مسدود می کنند. از چشم انداز طب سوزنی ، حرارت ، رطوبت و توکسین ها یا سموم تشکیل شده بر روی پوست باعث تولید جوش ، کیست های آکنه و جوش های سر سیاه می شوند. در طب سنتی چین ، علل به وجود آمدن جوش و آکنه به رژیم غذایی نامناسب ، احساسات ، تغییرات هورمونی و دیگر فاکتورهای سبک زندگی ربط داده می شود.

بدون در نظر گرفتن الگوی استفاده شده برای شناسایی علل و علائم آکنه ، تاثیرات آن قابل درک نخواهد بود. آکنه معمولا بر روی صورت ایجاد می شود ؛ این ناحیه از بدن بدترین مکان برای استقرار این توده های نامطلوب است. بر جای ماندن جای آکنه تاثیرات احساسی جدی را بر جای می گذارد. متاسفانه آکنه ، اغلب افرادی را که دچار استرس های شدید می شوند تحت تاثیر قرار داده و نوجوانان آسیب پذیرترین جمعیت در این میان شناخته شده اند. در دوره جوانی نیز افراد تحت فشارهای هویتی و اجتماعی شدید قرار می گیرند. تاثیرات آکنه می تواند پا را از حوزه فیزیکی فراتر گذاشته و احساسات افراد را نیز درگیر خود کند. حقیقت این است که 85 درصد نوجوانان و 40 درصد افراد بزرگسال دارای آکنه هستند ؛ این رقم بالایی است. همه شواهد نشان می دهد که این رقم در دهه های اخیر افزایش چشمگیر تری داشته است.

طب سوزنی چگونه تشخیص می دهد که چه چیزی باعث بروز انواع مختلف آکنه شده است ؟

در طب سوزنی چینی ، هر ناحیه ای از صورت شما می تواند شاخص یک علت ریشه ای باشد. برای مثال در آکنه کیستی که قرمز ، متورم و دردناک است ، طب سوزنی می تواند مفید واقع شود چون این یک ضد التهاب طبیعی است که می تواند در تسکین دادن قرمزی و ارتقاء دادن بهبود سریعتر ، موثر باشد. آکنه اطراف چانه ، فک و دهان اغلب با بهم ریختگی هورمونی یا استرس ارتباط دارد و با آغاز دوره قائدگی ، بارداری یا موقعیت هایی از قبیل PCOS ، ارتباط دارد. همچنین طب سوزنی ، می تواند به تنظیم بهم ریختگی های هورمونی پایه که باعث تشدید آکنه می شود ؛ کمک کند.

آیا طب سوزنی برای رفع جوش و آکنه مفید است ؟

طب سوزنی بهترین روش درمانی است که هیچ گونه نگرانی درباره عوارض جانبی به همراه نداشته و زمانی که تمامی روش های درمانی که قبلا امتحان کرده اید هیچ نتیجه مثبتی برایتان نداشته اند ، به عنوان یک کمک طبیعی مفید، شما را یاری می کند. برای این که دریابید که چه چیزی باعث بروز این مشکلات در شما شده است ، باید به دقت آنچه را که در زندگی تان اتفاق افتاده به یاد آورید و هر آنچه را که فکر می کنید می تواند یک دلیل آشکار در ایجاد چنین واکنش هایی در بدن شما شده باشد ، اصلاح نمایید. روش های مختلفی وجود دارد که می توان برای متوقف نمودن جوش مورد استفاده قرار داد ، ولی گاهی اوقات این روش ها برای درمان مشکل کفایت نمی کند. افراد در طب سوزنی برای درمان آکنه واکنش خوبی نشان می دهند. اگر می خواهید این دستاورد موثر واقع شود ، باید برخی نکات ساده را دنبال کنید.

رفع جوش و آکنه

چرا طب سوزنی را برای رفع جوش و آکنه انتخاب می کنیم ؟

طب سوزنی ، می تواند یک راه حل قدرتمند برای بسیاری از بیماری ها و آسیب دیدگی ها باشد. اگر شما دچار مشکلی هستید که درمان آن دشوار است یا احساس می کنید که همیشه باید با درد و بیماری زندگی کنید ، طب سوزنی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. قدرت طب سوزنی ، در توانایی آن برای درمان علت اصلی مشکل و نیز علائم مرتبط با آن مشکل است. این یک دستاورد همه جانبه برای درمان بدن ، ذهن و روح می باشد.

آکنه چگونه به وسیله طب سوزنی درمان می شود ؟

اگر تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان دچار آکنه باشند ، قطعا آن ها وقت زیادی را صرف درمان این عارضه می کنند. پس چرا آمار افراد دارای آکنه کاهش نمی یابد ؟ علت این است که مردم هنوز درگیر درمان آکنه با  طب غربی هستند که البته به ندرت نتایج دائمی و ماندگاری را بر جای می گذارد. بیشتر بیماران اظهار داشته اند که نتیجه درمان آن ها بعد از طب غربی پس از پایان یافتن درمان ، تنها چند هفته تا چند ماه ماندگار بوده و دوباره آکنه ها در صورت بیمار نمایان شده اند.

هدف در زمان درمان آکنه با طب سوزنی ، داروهای طب سنتی چینی و رژیم درمانی ، دستیابی به نتیجه کاهشی آثار بر جای مانده از آکنه و ارائه نتیجه ای ماندگار در بیمار می باشد. اگر بیمار از مصرف داروهای گیاهی تجویز شده در طول درمان اجتناب کند ، مدت زمان رسیدن به نتیجه مطلوب طولانی تر خواهد شد. رژیم درمانی نیز در کنار طب سوزنی در دستیابی به نتیجه مطلوب به همان اندازه حائز اهمیت بوده و در کاهش قرمزی ، جوش های سر سیاه و کیست ها بسیار کار ساز است.

چه کسی طب سوزنی را انجام می دهد ؟

پزشک دوره دیده طب سوزنی ، استراتژی درمان را برای ارزیابی سلامت کامل هر بیمار جهت ارائه یک طرح درمان اختصاصی متناسب با نیازهای هر فرد ، مورد اسفاده قرار می دهد. نخست یک مصاحبه جامع و کامل ، مرور تاریخچه پزشکی و ارزیابی نواحی آسیب دیده از آکنه انجام می شود. بعد از یک یا دو جلسه طب سوزنی ، پزشک داروهای گیاهی مناسب را تجویز می کند. علت این تاخیر ، خلق فرصتی برای شناخت بیمار برای تجویز داروهای مناسب برای او می باشد. همچنین داروهایی برای استفاده جهت شستشوی نواحی از بدن که تحت تاثیر آکنه قرار گرفته اند تجویز می شود. بنابراین کلیه داروهایی تجویز شده بر حسب خوراکی یا استعمال موضعی بودن ، تاثیر خود را از بیرون به درون یا بر عکس بر جای می گذارند.

نتایج درمان آکنه با طب سوزنی

طب سوزنی درمانی موثر و اثر بخش برای آکنه می باشد. طب سوزنی بهبود های قابل ملاحظه ای را ایجاد نمود و درصد موفقیت آن 94.1% است. این یک درمان ملایم در مقایسه با درمان های معمول محسوب شده و به خوبی عمل می کند.

اگر می خواهید پس از درمان سریع تر به حالت نرمال بازگردید ، اجرای اقدامات زیر می تواند مفید واقع شود :

  • در رژیم غذایی خود میوه جات و سبزیجات بیشتری گنجانده و برای پاک شدن پوست ویتامین مصرف کنید.
  • برای حذف توکسین یا سموم از بدن مقدار کافی آب بنوشید.
  • سبک زندگی تان را با ورزش کردن و خواب منظم بهبود ببخشید.
  • از برخی گیاهان از قبیل آلوئورا برای کمک به بهبود مشکلات پوستی خود استفاده کنید.

اکنون که طب سوزنی را به عنوان راهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود کشف کرده اید بالاخره می توانید به پوستی زیبا و شفاف دست پیدا کنید. از مزایای طب سوزنی به عنوان روشی کارساز برای خلاصی از آکنه و آثار آن بهره مند شوید. اکنون کلید رهایی از تمام درمان های شیمیایی ، از بین بردن طبیعی آکنه ها و دستیابی به نتایجی فوق العاده در دستان شما است. همیشه به خاطر داشته باشید که روش های طبیعی برای تسکین و کاهش درد ، آکنه و بسیاری مشکلات دیگر فوق العاده می باشد.

درمان های طب سوزنی برای رفع جوش و آکنه خطرناک هستند ؟

خیر ؛ به طور کلی درمان های طب سوزنی ، بی خطر و ملایم هستند. طب سوزنی یک محیط آرام و راحت را از طریق تکنیک های سوزن بدون درد و ملایم و نیز نسخه های گیاهان دارویی خلق می نماید که در فعالیت های روزمره شما هیچ گونه اختلالی را ایجاد نمی نماید. شما می توانید در طول درمان طب سوزنی ؛ برای دستیابی به بیشترین بهره ، استراحت و ریلکس کنید. در نهایت وقتی سخن از جوش های سرسیاه و سر سفید به میان می آید ، گفته می شود که این جوش ها با سموم و بلغم بدن ارتباط داشته و طب سوزنی می تواند در کاهش دادن آن ها مفید واقع شود.

تولید زیاده از حد چربی پوست ، می تواند فولیکول های پوست را مسدود کند و همین امر اغلب علت اصلی تولید جوش های سر سفید یا سرسیاه می باشد. در طب سوزنی ما بر روی استفاده از نقاط طب سوزنی تمرکز می کنیم که به پوست کمک می کند تا به صورت خود به خود ، تولید چربی پوست را به یک روش سالم تنظیم کند.

چه نوع جوش هایی با طب سوزنی درمان می شوند؟

  • جوش های مربوط به دوران پریود یا جوش هایی که با قطع دارو مجدد بر می گردند، که اغلب این نوع جوش ها هورمونی هستند با طب سوزنی قابل درمان می باشد.
  • جوش های مربوط به دوران بلوغ و جوش هایی که در دوران بزرگسالی همچنان برطرف نشده است.
  • جوش هایی با برجستگی های قرمز و جوش های سر سفید که از شایع ترین نوع جوش ها هستند. هم چنین جای زخم هایی
  • که به صورت رنگدانه و یا حفره باقی مانده است با طب سوزنی قابل درمان می باشد.

طب سوزنی برای چه افرادی در درمان جوش و جای جوش مناسب تر است ؟

اکثر افراد برای برطرف کردن جوش و جای جوش های خود به سراغ دارو و مواد های شیمیایی می روند که این روش درمانی هرچند موثر است اما معمولا عوارضی به همراه دارد. بنابراین افرادی که نسبت به مصرف داروهای شیمیایی حساس هستند و از عوارض ناشی از مصرف این داروها نگرانند، توصیه می شود برای درمان جوش های خود از طب سوزنی استفاده کنند. درمان طب سوزنی همراه با تغییر سبک زندگی موجب ثبات درمان می شود. بررسی های انجام شده نشان می دهد اکثر افرادی که برای درمان جای جوش از طب سوزنی استفاده نموده اند از این روش درمانی بسیار راضی هستند. درمان با طب سوزنی در ایران خوشبختانه به خوبی جا افتاده است و افراد زیادی برای درمان انواع بیماری های خود از طب سوزنی کمک می گیرند.

مشاوره رایگان بگیر!

با پر کردن فرم زیر در اولین فرصت مشاورین ما با شما تماس می گیرند و به همه سوالات شما پاسخ می دهند. فرصت رو از دست ندید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
سحر عبدل رحیمی
سحر عبدل رحیمی
1 سال گذشته

سلام میشه چال های جوش هم با طب سوزنی رفع بشه؟

drommanian13
drommanian13
1 سال گذشته
پاسخ دادن به  سحر عبدل رحیمی

سلام
طب سوزنی در رفع جوش فعال و همچین از بین بردن جای جوش بسیار موثر هست.
برای مشاوره و توضیحات کاملتر میتونین با مشاوران ما در تماس باشید‌.

02188719623