logo01

طب سوزنی گوش

طب سوزنی ، یک درمان چینی سنتی می باشد که شامل فرو بردن سوزن های نازک در لایه بیرونی پوست می باشد. سوزن ها آن چنان ریز هستند که بیشتر افراد فرو رفتن آن ها را در پوست خود احساس نمی کنند ، ولی این درمان می تواند تعداد بی شماری مزایای پزشکی را از تسکین درد گرفته تا بهبود سلامت روحی و ذهنی به همراه داشته باشد. دانش نهفته در طب سوزنی ، شامل فرو بردن سوزن ها به روشی استراتژیک در نواحی خاصی از بدن که متناسب با سایر بخش های بدن است می باشد ؛ یکی از این نقاط استراتژیک ، گوش است. نشان داده شده است که طب سوزنی گوش ، انواع خاصی از مزایای سلامت را به همراه دارد. دکتر کتایون عمانیان ، بهترین دکتر طب سوزنی تهران تجربیات خود در این زمینه را در اختیار شما قرار داده اند.

طب سوزنی گوش - دکتر عمانیان

مزایای طب سوزنی گوش

بهره گرفتن از این درمان در تهران می تواند دامنه متنوعی از مشکلات و ناهنجاری های سلامت را درمان نماید که عبارتند از :

  • سردردهای میگرنی : اثبات شده است که این روند ، می تواند درد میگرن را کاهش داده و باعث کاهش تعداد دفعات تکرار آن شود.
  • درد حاد : درد حاد یا شدید در پی جراحی یا آسیب دیدگی ، می تواند با طب سوزنی کاهش یابد.
  • درد مزمن : در افرادی که از درد مزمن رنج می برند ، طب سوزنی در ناحیه گوش در مقایسه با طب سوزنی سایر نواحی بدن ؛ می تواند به میزان بیشتری درد را تسکین دهد.
  • بی خوابی : طب سوزنی گوش در تهران ، در بهبود بی خوابی ( مشکل به خواب رفتن و خواب ماندن ) ، بسیار موثر است.
  • اضطراب : اضطراب مزمن ، با کمک این رویکرد به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
  • چاقی : نتایج تحقیقات نشان داده است که این پروسیجر ، می تواند به افرادی که به شدت چاق هستند در کاهش وزن کمک کند.
  • یبوست : طب سوزنی در درمان یبوست های مکرر و مشکلات روده ، بسیار کارساز بوده است.
  • استعمال سیگار و سوء مصرف مواد : ترک سیگار و غلبه بر سوء مصرف مواد با طب سوزنی ، به عنوان بخشی از برنامه توانبخشی می تواند به یک روند بسیار آسان تر تبدیل شود.

دیگر درمان های قابل دستیابی با طب سوزنی ؛ شامل آلرژی ، آرتروز ، افسردگی ، درد ناحیه تحتانی کمر ، تروما مشکلات تمرکز و حافظه ، علائم مربوط به یائسگی ، باروری( بهبود باروری ) ، مشکلات بینایی ، آکنه و تحریک جنسی پایین می باشد.

طب سوزنی گوش چگونه عمل می کند ؟

نقاط طب سوزنی ؛ نواحی خاصی از بدن هستند که برای درمان مشکلات سایر نواحی بدن ، مورد هدف قرار می گیرند. وقتی سوزن های طب سوزنی ، در نقاط خاصی فرو برده می شوند ؛ تسکین درد را به همراه داشته و بهبود در نواحی خاص دیگری از بدن اتفاق می افتد. گوش ، دارای بیش از 200 نقطه طب سوزنی می باشد که 39 مورد آن ها معروفیت زیادی داشته و 10 نقطه اصلی ، نقاطی هستند که به بیشترین میزان در درمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

تنها تعداد معدودی نقاط خاص وجود دارد که در این نوع از طب سوزنی ، برای کمک به سلامت و آرامش کلی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

از یک جلسه طب سوزنی گوش چه انتظاری دارید ؟

اگر قصد انجام این درمان در تهران را دارید ، بخصوص در صورت نگران بودن در خصوص نتیجه درمان ؛ باید درباره آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

در این جا آن چه در یک جلسه درمان رخ می دهد ، برای تان بازگو می شود.

سوالات عمومی درباره سلامت و عادات تان از شما پرسیده می شود ؛ این کار ، ایده ای را برای ارائه یک طرح درمان بهتر در خصوص مشکلات و علائمی که شما به دنبال رهایی از آن ها هستید ، در اختیار پزشک قرار می دهد.

سپس در حالی که شما در حالت نشسته یا دراز کشیده هستید ، سوزن های نازکی در نواحی خاصی از گوش تان فرو برده می شود.

بیشتر افراد چیزی احساس نمی کنند ، ولی برخی افراد حس سوزش بسیار ملایم را گزارش داده اند.

شما بین 10 تا 20 دقیقه در حالت نشسته یا دراز کشیده باقی مانده و پس از آن ، سوزن های طب سوزنی گوش از پوست تان بیرون کشیده می شوند.

لازم به ذکر است که بیرون کشیدن سوزن ها ، نیز معمولا بدون درد می باشد.

طب سوزنی گوش

آیا امتحان کردن طب سوزنی بی خطر است ؟

بر اساس گزارش مرکز ملی سلامت تکمیلی و تلفیقی ، وقتی طب سوزنی توسط یک پزشک متخصص طب سوزنی با تجربه انجام شود ؛ بی خطر است.

اگر طب سوزنی به شکل صحیحی انجام نشود یا سوزن ها استریل نباشند ، شما در معرض خطر عوارض جانبی جدی خواهید بود.

پزشک دارای گواهی ، باید از در طب سوزنی گوش سوزن های یک بار مصرف استفاده کند ؛ بنابراین دریافت خدمات درمانی طب سوزنی از سوی بهترین دکتر طب سوزنی تهران ، خطر عوارض جانبی را به حداقل خواهد رساند.

برخی افراد بعد از جلسه طب سوزنی ، یکسری عوارض جانبی از جمله موارد زیر را تجربه می کنند که عبارتند از :

  • حالت تهوع
  • سرگیجه
  • درد یا حساس شدن نواحی اطراف ناحیه درمان

انجام طب سوزنی در چه مواردی ممنوع است ؟

در صورتی که یکی از موارد زیر در شما وجود داشته باشد ، باید از طب سوزنی اجتناب کنید :

  • باردار باشید.
  • رقیق کننده خون مصرف کرده یا به ناهنجاری خونی مبتلا باشید.
  • دستگاه تنظیم شربان قلب در بدن شما وجود داشته باشد. این دستگاه تحت تاثیر پالس الکتریکی ملایم مورد استفاده به همراه سوزن های طب سوزنی ، قرار می گیرد.

آیا طب سوزنی گوش دردناک است ؟

طب سوزنی که شامل قرار دادن سوزن هایی ریز در نوحای مختلف گوش است دارای مزایای بسیاری بوده و می تواند برای درمان دامنه وسیعی از مشکلات مورد استفاده قرار گیرد.

ورزشکاران ، افراد بزرگسال و بسیاری دیگر در سراسر دنیا طب سوزنی را به عنوان بخشی از طرح درمان خود دنبال می کنند.

البته برخی افراد هنوز از طب سوزنی می ترسند ، بخش عمده ای از ترس آن ها از یک دغدغه منشاء می گیرد ؛ یعنی درد.

این موضوع ، کاملا قابل درک می باشد ؛ چون طب سوزنی به ظاهر دردناک به نظر می رسد و قرار است طی آن ، سوزن هایی به پوست شما وارد شوند. در واقع طب سوزنی در مقایسه با آن چه به ظاهر ، دردناک به نظر می رسد ، دردناک نیست.

درد ، یک باور غلط بزرگ در طب سوزنی گوش می باشد و این باور و ایده که طب سوزنی دردناک است ، از بهره مند شدن بسیاری از این درمان ، جلوگیری می کند.

معمولا طب سوزنی باعث درد یا ناراحتی نمی شود ؛ البته شاید درد جزئی را تجربه کنید ولی در حالت نرمال ، حالتی که بتوان آن را یک تجربه دردناک نامید ، در این روند اتفاق نمی افتد.

همچنین آستانه تحمل درد و حساسیت در افراد مختلف نیز فاکتور تاثیر گذار دیگری در این خصوص محسوب می شود.

برخی افراد در جلسه اول این درمان ، درد جزئی را تجربه می کنند ولی در جلسات بعدی ، هیچ گونه دردی را احساس نمی کنند ؛ این بدان علت است که نقاط انرژی شما در جلسه اول درمان ، فعال شده است.

دلیل دیگر عدم تجربه درد در جلسات بعدی ، فروریختن و از بین رفتن ترسی است که قبل از امتحان کردن روند ، در درون خود احساس می کردید.

وقتی تحت این درمان قرار می گیرید ؛ می بیند که این درمان ، سراسر احساس راحتی می باشد.

طب سوزنی گوش

سوزن های طب سوزنی گوش در برابر مهره های طب سوزنی

طب سوزنی شامل فرو بردن ملایم سوزن های بسیار ریز یکبار مصرف در نواحی خاصی از گوش می باشد.

این سوزن ها بسیار نازک تر از سوزن های مورد استفاده در طب سوزنی بدن هستند ؛ این سوزن ها تا تکمیل درمان در یک جلسه، در گوش باقی می مانند.

مهره های گوش ، یک تکنیک کاملا غیر تهاجمی بوده و نقاط گوش را تنها با چسبیدن به نقاط طب سوزنی تحریک می نمایند.

این مهره های ریز دارای قابلیت چسبیدن ، به شکل مهره های فلزی طلایی ، نقره ای یا بلورین هستند ؛ این مهره ها بدون هیچ گونه خطری به گوش می چسبند.

نقاط گوش برای ایجاد احساس آرامش و کاهش درد

هزاران نقطه طب سوزنی گوش و تعداد بی شماری از روندهای ترکیبی وجود دارد که می توانید از میان آن ها نمونه های مورد نظر خود را برگزینید.

نقاط گوش هارت ( Heart ) ، شن من ( Shen Man ) و زیرو پوینت ( Zero Point ) ، سه نقطه قدرتمند برای ارتقاء دادن سطح احساس آرامش می باشند.

هر نقطه دارای ویژگی های خلق انرژی منحصر بفرد خود می باشد و عملکرد خاصی را در بدن انجام می دهد

  1. هارت : این نقطه ، روح را تقویت کرده و ذهن را آرام می کند. شادی را برای شما به ارمغان آورده و اضطراب را کاهش می دهد. این نقطه دارای قابلیت درمان بی خوابی می باشد.
  2. نقطه شن من : این نقطه که تحت عنوان دروازه روح نیز شناخته می شود ، در سطحی وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. این نقطه باعث ایجاد احساس آرامش در قلب شده و روح را تسکین می دهد. همچنین کاهش درد و التهاب و تسکین اضطراب نیز از مزایای استفاده از این نقطه محسوب می شود.
  3. نقطه صفر یا دیافراگم : این نقطه تنش را کاهش داده و توانایی کشیدن نفس عمیق را بهبود می بخشد. همچنین تمامی سیستم های اندام های بین دیافراگم و فرو رفتگی نافرا نیز پشتیبانی می کند.

طب سوزنی گوش برای کاهش وزن

گوش یکی از ناحیه هایی می‌باشد که پزشکان برای کاهش وزن آن را هدف قرار می‌دهند. گمان می‌رود می‌توان با دستکاری نقاط روی گوش ، اشتها را کنترل کرد. این درمان بسیار شبیه به روندی می‌باشد که برای ترک اعتیاد افراد سیگاری و معتاد به مواد مخدر استفاده می‌شود.

چند جلسه نیاز است؟

با اینکه این موضوع کاملا بستگی به پزشک دارد و شامل سطوح و مدت زمان مختلف می‌شود ، اما اگر می‌خواهید حدود 5 تا 7 کیلوگرم وزن کم کنید ، می‌بایست به مدت شش تا هشت هفته ، هر هفته چند بار برای اجرای طب سوزنی گوش به مطب بهترین دکتر طب سوزنی گوش در تهران مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که امکان دارد با هر بار مراجعه ، برنامه تغییر کند و نیاز باشد دفعات کمتری برای کاهش وزن تحت درمان قرار بگیرید.

انگیزه داشتن

پروسه فیزیکی بخشی از روند درمانی است و طرز فکر شما نیز نقش مهمی را در این امر ایفا می‌کند. اگر باور داشته باشید که طب سوزنی برای از دست دادن وزن تاثیر گذار است. برای مثال ، زمانی که حس کنید این پروسیجر کیفیت زندگی شما را بالا برده است ، امکان دارد با این احساس انگیزه بگیرید و در نتیجه ؛ از رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود پیروی کنید. همین امر موجب می شود روند کاهش وزن با سرعت و تاثیر گذاری بیشتری پیش گرفته شود.

طب سوزنی گوش - دکتر عمانیان

چرا تحقیقات کمی در مورد تاثیر طب سوزنی گوش بر لاغری صورت گرفته است؟

اگر این متد به افراد در کاهش وزن کمک می‌کند ، پس چرا تحقیقات بیشتری در مورد تاثیرگذاری یا عدم تاثیرگذاری آن صورت نگرفته است؟

چندین مقاله وجود دارد که نشان می‌دهند این طب برای لاغری مفید است. اما مروری بر این تحقیقات نشان می‌دهد که به دلیل مشکلات موجود در هر مقاله ، نمی توان خیلی به آن ها اعتماد کرد. برای مثال هر یک از این مقالات از تکنیک های مختلفی بهره گرفتند و تعداد نقاط استفاده شده در آن ها با هم متفاوت بوده است. تعداد جلسات و مدت زمان آن ها نیز امری موثر در نتیجه به دست آمده بوده است.

به علاوه باید در نظر داشت که نتایج این تحقیقات تحت تاثیر شدید باورها و انتظارات هر بیمار می‌باشد. این موارد می توانند به نتیجه واقعی طب سوزنی گوش ضربه بزنند. بنابراین شما نباید خود را با شخص دیگری مقایسه کنید و تنها در بدن خود دنبال پیشرفت باشید.

آیا امتحان کردن طب سوزنی بی خطر است ؟

برخی افراد بعد از جلسه طب سوزنی ، یکسری عوارض جانبی از جمله موارد زیر را تجربه می‌کنند که عبارتند از :

  • عفونت
  • سوراخ شدن اعضای بدن
  • فروپاشی ریه
  • آسیب به سیستم عصبی مرکزی

سخن آخر

طب سوزنی گوش ، یک روند نسبتا بی خطر است و علاوه بر قابل استفاده بودن در درمان استاندارد ، دارای تنوع کاربرد وسیعی می باشد.

اگر شما قصد انجام طب سوزنی گوش را دارید ، نخست با بهترین دکتر طب سوزنی تهران مشورت کنید.

خود درمانی و اجتناب از بهره مندی از یک مراقبت استاندارد ، می تواند پیامدهای جدی بر جای گذارد.

به عنوان مثال مصرف داروهای مسکن ، داروهای استفاده شده برای مبارزه با مشکلات سلامت روحی ؛ دارای عوارض جانبی نامطلوبی بوده و هزینه سنگینی را بر دوش کاربر می گذارند.

بنابراین یافتن یک جایگزین مقرون به صرفه و آسان که بدون عوارض جانبی نیز باشد ، می تواند تحولی عظیم در درمان این مشکلات پدید آورده و حتی تسکین و درمان بهتری را نیز برای بیماران به ارمغان بیاورد.

شما می توانید از طب سوزنی به عنوان یک درمان ثانویه استفاده کنید ؛ این درمان به زودی در سراسر دنیا به ماهیت درمان اصلی تبدیل خواهد شد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
زهرا
زهرا
2 سال ها گذشته

سلام صدای شرشر اب در گوش که تقریبا سه سال است درمان میشود

02188719623