logo01

لاغری با طب سوزنی

طب سوزنی یک درمان مبتنی بر کاربرد سوزن ، برای کمک به ارتقاء کاهش وزن مورد استفاده قرار گرفته است. این درمان که برای هزاران سال در طب سنتی چین مورد استفاده قرار گرفته ، جریان انرژی بدن ( چی ) را تحریک کرده و چندین فاکتور شناخته شده که در چاقی و افزایش وزن دخیل هستند را شناسایی نموده و لاغری با طب سوزنی را امکان پذیر می سازد. در مقاله حاضر از سایت دکتر کتایون عمانیان ، بهترین دکتر طب سوزنی در تهران ، توضیحاتی در رابطه با نحوه لاغری و کاهش وزن با طب سوزنی تبیین نموده ایم ؛ جهت کسب اطلاعات جامع در این خصوص ، با ما همراه باشید.

لاغری با طب سوزنی + دکتر عمانیان

طب سوزنی چگونه عمل می کند ؟

در طب سوزنی به سبک چینی ، سوزن های انعطاف پذیر ریزی در نقاط ویژه ای از بدن فرو برده می شود. این درمان که بیش از 2500 سال قدمت دارد در سال های اخیر در آمریکای شمالی شهرت زیادی یافته و اکنون به عنوان یک درمان موثر و سالم برای دغدغه های سلامت از جمله کاهش وزن معرفی شده است. طب سوزنی می تواند جریان انرژی ( چی ) در بدن را تنظیم کرده و به بازگرداندن تعادل بدن کمک می کند. این درمان برای مدیریت دامنه ای از مشکلات از قبیل میگرن ، ناباروری ، مدیریت درد و کاهش وزن نیز موثر است. در اولین جلسه ویزیت ، متخصص طب سوزنی تاریخچه کامل سلامت شما را بررسی کرده و اهداف کاهش وزن شما را ارزیابی می کند. او ریشه مشکل ( متابولیسم آهسته ، مشکلات تیروئید ، پرخوری ) را جهت تعیین موثرترین طرح درمان برای شما شناسایی می نماید.

لاغری با طب سوزنی چگونه است ؟

سوزن های استفاده شده در طب سوزنی نازک هستند و برای استفاده موثر بدون ایجاد درد یا خونریزی طراحی شده اند. اصولا سوزن ها به مدت 15 تا 30 دقیقه در هر جلسه در محل فرو برده شده باقی می مانند. بهترین متخصص طب سوزنی تهران ، سوزن ها را به عنوان بخشی از تکنیک در طول جلسه درمان ، بلند کرده یا می چرخاند. بسیاری از افراد گزارش داده اند که درمان های طب سوزنی بسیار آرامش بخش و نسبتا بدون درد می باشند. برای کاهش وزن ، متخصص طب سوزنی بر روی گوش متمرکز می شود.

برای تماس با دکتر عمانیان و تعیین وقت کلیک کنید

لاغری با طب سوزنی

تحقیقات نشان می دهد که تحریک برخی نقاط خاص تلایش برای درمان چی ، در گوش بیرونی به توازن و تعادل هورمون هایی که در کاهش ولع برای خوردن و اشتها نقش دارند کمک می کند. طب سوزنی می تواند دو هورمون موثر در کاهش وزن را تحت تاثیر قرار دهد :

  1. هورمون گرلین ( Ghrelin ) : اشتها و تحریک غذا خوردن را کنترل می کند.
  2. لپتین : ذخیره چربی و متابولیسم را تنظیم می نماید.

با تحریک این دو هورمون ، طب سوزنی می تواند حرص و ولع و اشتهای شما را کاهش داده ، گوارش را بهبود بخشیده و متابولیسم را تقویت نماید.

لاغری با طب سوزنی - دکتر کتایون عمانیان

  • تحقیقات چه چیزی را نشان می دهد ؟

تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی در کاهش وزن ، تاثیر مثبت بر جای می گذارد. در یک مطالعه ، تاثیر طب سوزنی گوش با طب سوزنی بدن در زنان چاق مورد مقایسه قرار گرفت و معلوم شد زنانی که طب سوزنی گوش را دریافت کرده اند در مقایسه با زنانی که طب سوزنی در آن ها در سایر بخش های بدنشان انجام شده است ، 5 الی 8 کیلو کاهش وزن بیشتری داشته اند. مطالعه دیگر در زمینه لاغری با طب سوزنی شواهدی را در خصوص زنان چاق بین 20 تا 30 ساله ای که هر هفته 6 درمان طب سوزنی گوش را دریافت کرده و کاهش قابل ملاحظه ای در ناحیه کمر خود را تجربه کرده اند به دست داد.

بسیاری افراد در اثر تحت استرس بودن افزایش وزن پیدا می کنند. تحقیقات نشان داده است که سوزن های طب سوزنی آزاد شدن اندورفین که هورمون طبیعی شادی و حس خوب است را در بدن تحریک می نمایند. این باعث ایجاد حس آرامش و تاثیرات آرامبخش می شود که با احساس نیاز به خوردن در زمان بالا بودن استرس ناشی از فشار، خستگی و اضطراب ، در تناقض است. زمانیکه سوزن درمانی نزد بهترین دکتر طب سوزنی تهران انجام شود و با تغییرات سبک زندگی ؛ از قبیل ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی متعادل ترکیب می شود ، می تواند تاثیرات چشمگیری را در کاهش وزن بر جای گذارد.

لاغری با دکتر عمانیان ، متخصص سوزن درمانی برای کاهش وزن

8 روش موثر لاغری با طب سوزنی

استفاده گسترده از طب سوزنی برای کاهش وزن ، در نتیجه تحولات وسیع رخ داده در این حوزه درمانی ، نشان می دهد که این روش موفق می تواند در کاهش وزن ، نقش موثری داشته باشد. طب سوزنی یک طب سنتی چینی است ، که شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط بسیار خاصی از بدن می باشد. این سوزن ها از طریق تحریک اعصاب کلیدی بدن ، که انرژی و متابولیسم را تنظیم می کنند ، یا از طریق تمرکز بر سیستم غدد درون ریز و کلیه ها ، برای درمان احتباس آب و تحریک تعادل عصبی و هورمونی ، مورد استفاده قرار می گیرند.

طحال و غده تیروئید ، نیز در مورد هدف قرار دادن تعادل قند و هورمون نقش دارند. در نهایت ، غدد فوق کلیوی و تخمدان ، برای درمان افزایش وزن ناشی از یائسگی یا سندرم پیش از قاعدگی ، در پکیج درمانی طب سوزنی گنجانده شده اند. سوزن های به کار برده شده در طب سوزنی ، بسته به نوع طب سوزنی و اثرات مورد نظر ، در عمق 6/0 سانتیمتر تا حداکثر 2/1 سانتیمتر وارد پوست می شوند. این عمل به بهبود جریان انرژی حیاتی در بدن کمک می کند.

طب سوزنی چگونه به کاهش وزن کمک می کند ؟

لاغری با طب سوزنی بدین صورت است که این روند می تواند با تنظیم تولید هورمون ، بهبود متابولیسم ، بهینه سازی هضم غذا ، کاهش التهاب ، سرکوب اشتها ، کاهش احتباس آب و بهینه سازی سایر عملکردهای بدن مرتبط با چاقی ، به کاهش وزن کمک کند.

لاغری با طب سوزنی

1 . هضم را بهبود می بخشد

با استفاده از نقاط طب سوزنی معده و کلیه ، می توان عملکرد سیستم گوارش را بهبود بخشید و حتی سطح دریافت مواد مغذی ، توسط بدن را افزایش داد. با جلوگیری از هضم آهسته و بهبود سلامت روده ، مشکلاتی از قبیل یبوست ، نفخ و سایر مشکلات گوارشی که شما را بی تحرک نگه می دارد ، یا منجر به رسوب چربی می شود ، برطرف می گردد.

2 . التهاب را کاهش می دهد.

انجام پروسه لاغری با سوزن درمانی نزد یک دکتر طب سوزنی خوب در تهران ، التهاب روده ، ماهیچه ها و سایر بافت های بدن ، متابولیسم را کند کرده ، سیستم ایمنی را تحت فشار قرار داده و بر سلامت قلب و سیستم هضم غذا نیز تأثیر می گذارد. طب سوزنی با کاهش التهاب و تنظیم پاسخ ایمنی بدن ، در روند کاهش وزن ، سطح استرس اکسیداتیو را کاهش داده و بدن شما را برای کاهش وزن اضافی ، در شرایط بهتری قرار می دهد.

3 . احتباس آب را متوقف می کند.

تحریک اعصاب کلیه و سیستم غدد درون ریز ، مانع از احتباس آب در بدن می شود. جلوگیری از احتباس آب اضافی در بدن ، یک راه سریع برای کاهش وزن و کمک به حفظ آن محسوب می گردد.

4 . تولید هورمون

اگر سطح هورمون از حالت تعادل خارج شده باشد ، بسیاری از فرآیندهای مختلف بدن ، از هضم غذا گرفته تا بهبود و عملکرد سیستم ایمنی ، به طور منفی تحت تأثیر قرار می گیرند. طب سوزنی در ایجاد تعادل سطح هورمون ها موثر است.

5 . متابولیسم را افزایش می دهد.

در روند لاغری با طب سوزنی ، سوزن های تحریک کننده ناحیه تیروئید می توانند ، عملکرد غده هیپوفیز شما را که یکی از نواحی کلیدی بدن در ارتباط با متابولیسم می باشد ، افزایش دهند. این امر میزان چربی سوزی را افزایش داده و فعالیت های ورزشی  و حتی فعالیت های روزانه شما ، را در سوزاندن کالری و کاهش وزن موثرتر می نماید.

6 . روحیه را بهبود می بخشد.

طب سوزنی باعث ترشح اندورفین ، هورمون موثر در کاهش سریع استرس و اضطراب در بدن می شود. بسیاری از افراد در هنگام بالا بودن سطح هورمون های استرس ، یا احساس خستگی می کنند یا پرخوری می نمایند. طب سوزنی می تواند به از بین بردن این مشکلات کمک کند.

لاغری با طب سوزنی + دکتر عمانیان

نقاط حساس برای لاغری با طب سوزنی

وقتی صحبت از طب سوزنی برای کاهش وزن به میان می آید ، برخی نواحی کلیدی  در بدن وجود دارد ، که باید روی آن ها تمرکز نمود. همانطور که قبلاً ذکر شد ، نواحی مربوط به گوارش و هضم غذا مانند معده ، کلیه و دهان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. طب سوزنی تیروئید و غدد درون ریز ، نیز می تواند به تنظیم سطح هورمون ها و اطمینان از جریان مناسب انرژی در بدن کمک کند. در عین حال اشتها و سرعت متابولیسم نیز تنظیم می شود. ریه ها و طحال نیز مناطق مهمی برای طب سوزنی در کاهش وزن محسوب می شوند ؛ اما مهمترین و غیر منتظره ترین نقطه حساسیت برای کاهش وزن ، گوش است.

لاغری با طب سوزنی از راه گوش

در سال های اخیر ، مطالعات زیادی بر روی کاهش وزن از طریق گوش و لاغری با طب سوزنی انجام شده است. گوش یکی از متراکم ترین نقاط بدن از نظر داشتن پایانه های عصبی است ، که به سراسر بدن متصل می باشند. ده ها نقطه خاص مختلف در گوش وجود دارد ، که می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. مانند هر استراتژی کاهش وزن دیگر ، در طب سوزنی نیز تغییر در سبک زندگی یا رفتار در دستیابی به نتیجه مطلوب ، تاثیر گذار است. اگر چه طب سوزنی می تواند ، سطح متابولیک و هورمون شما را به طور موثری تغییر داده و مشکلات متعدد مربوط به بالا بودن وزن را برطرف کند ؛ ولی باید رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم را برای تکمیل نتیجه ، مد نظر قرار دهید.

لاغری با طب سوزنی - دکتر کتایون عمانیان

  • چگونه سالم بمانیم ؟

برای یافتن یک متخصص طب سوزنی در تهران باید تحقیقاتی را در زمینه سابقه ، آموزش و مدارک او انجام دهید. خطر طب سوزنی در صورت اجرا بوسیله یک متخصص طب سوزنی دارای گواهی و ماهر که از سوزن های استریل برای درمان استفاده می کند، بسیار کم است. رایج ترین عوارض جانبی طب سوزنی عبارتند از :

  • درد
  • خونریزی ملایم در ناحیه فرو بردن سوزن ها
  • خستگی

بهترین دکتر طب سوزنی تهران در صورت مناسب بودن این روند برای شما ، درمان های تکمیلی را توصیه می کند. متخصص با صلاحیت عملکرد خود را در کنار همکاری با پزشک عمومی شما پیش می برد.

تجربه لاغری با طب سوزنی در مطب دکتر کتایون عمانیان

برای دیدن ویدئوهای طب سوزنی کلیک کنید

مزیت کاهش وزن و لاغری با طب سوزنی

در این فرآیند ، بهترین دکتر طب سوزنی تهران با استفاده از سوزن های ظریف و استریل شده و وارد کردن ان ها به نقاط مشخصی از بدن ( به اصطلاح در مسیر انرژی ها ) به ترشح هورمون اندورفین کمک می کند. بدین نحو با ترشح این هورمون ، استرس و اضطراب روزانه فرد کاسته شده و احساس گرسنگی و نیاز به غذا به سبب فشارهای روانی کاهش می یابد. بدین نحو این تکنیک علاوه بر برقراری آرامش ذهنی برای افراد به آنان کمک می کند تا بدون مصرف هیچ گونه دارویی به وزنی که می خواهند برسند.

تعداد جلسات و میزان تاثیر گذاری طب سوزنی در کاهش وزن

کسانی که می خواهند به روش طب سوزنی کاهش وزن داشته باشند و به اصطلاح تجربه لاغری با طب سوزنی را داشته باشند ، بایستی حدود 12 تا 15 جلسه درمانی را پشت سر بگذارند. اصولا پس از این تعداد جلسات ، دوره درمانی فرد تکمیل می گردد یا ممکن است در صورت تشخیص متخصص طب سوزنی جهت درمان مجدد با گذشت 2 هفته یا یک ماه از آخرین جلسه درمانی ، به کلینیک مراجعه کند. در مورد میزان اثر گذاری پروسه باید گفت که برای هر فرد ، متفاوت است. اما اگر بخواهیم به طور میانگین بگوییم به طور معمول بیماران حدود 4 الی 8 سانتی متری کاهش سایز داشته و وزن شان 2 تا 4 کیلو نیز کاهش می یابد. البته اگر شخص علاوه بر طب سوزنی ، رژیم غذایی درستی داشته باشد و به طور منظم ورزش کند ، به نتایج بهتری دست پیدا می کند.

هزینه لاغری و کاهش وزن با طب سوزنی

اطلاع از هزینه دقیق بابت پروسه لاغری با طب سوزنی در تهران ، لازم است که حتما به بهترین دکتر طب سوزنی مراجعه کنید. زیرا عواملی در بالا و پایین بودن هزینه نهایی دخیل هستند که تنها با حضور در مطب دکتر و انجام بررسی ها لازم توسط ایشان قابل تعیین می باشند. از جمله مواردی که در قیمت طب سوزنی برای کاهش وزن دخالت دارند می توان به تعداد جلسات مورد نیاز ، تعداد سوزن های مورد استفاده و جنس سوزن ها اشاره کرد. بدین نحو بعد از بررسی این نکات هزینه دقیق از سوی دکتر اعلام می شود.

لاغری با طب سوزنی در زنان باردار

بانوان پس از دوران بارداری و زایمان ، به سبب افزایش وزنی که در این دوره داشتند ، ممکن است تناسب وزن خود را از دست بدهند و در نواحی شکم به افتادگی پست و عضله دچار شوند. بعضی از این افراد به دنبال روشی هستند که بتوانند کاهش وزن داشته باشند و افتادگی های ایجاد شده را درمان کند. طب سوزنی گزینه خوبی برای این امر است و ترکیب آن با امبدینگ یا همان پروسه کاشت نخ می تواند تاثیر چشمگیرتری داشته باشد. البته شایان ذکر است که در لاغری با طب سوزنی برای این گروه از بانوان ، کاهش یافتن وزن 10 تا 15 درصد کمتر از دیگر متقاضیان است اما افتادگی به خوبی برطرف می شود.

تاثیر لاغری با طب سوزنی در چه کسانی کمتر است ؟

کاهش وزن با طب سوزنی ، پروسه ای کم خطر بوده و ایمنی بالایی دارد. با این حال وجود برخی شرایط در مراجعه کنندگان ، از انجام این پروسه جلوگیری می کند . افرادی که به بیماری های همچون کم کاری تیروئید مبتلا هستند ؛ به سبب این بیماری ، متابولیسم بدن کم است یعنی سوخت و ساز کمتری اتفاق می افتد ، فرد به چاقی مبتلا می شود. همچنین بانوانی که نزدیک به دوران یائسگی خود هستند یا درحال طی کردن آن هستند نیز ممکن است آن طور که باید از طب سوزنی برای لاغری خود نتیجه مطلوب را نگیرند. چرا که در زمان یائسگی سطح هورمون ها بسیار متغیر بوده و همین امر موجب اضافه وزن می شود.

افرادی هم هستند که به سبب نوع بیماری شان مجبور هستند که داروهای فشارخون و کورتون مصرف کنند. این داروها باعث می شوند بدن فرد نسبت به کم شدن وزن مقاوم گردد. بنابراین لاغری با طب سوزنی ممکن است چندان برایشان موثر نباشد.

دقت داشته باشید که حتما در جلسه مشاوره ، اگر به چنین مواردی مبتلا هستید حتما با بهترین متخصص طب سوزنی در تهران در میان بگذارید تا ایشان در روند درمانی شما بهترین تصمیم گیری را کند.

رضایت مراجعه کننده از کاهش وزن با طب سوزنی

لاغری با طب سوزنی درد دارد؟

یکی از شایعات اشتباه در مورد سوزن درمانی ، این است که این رویه دردناک است. به همین خاطر افراد خیلی مایل به انجام آن نیستند. این پروسیجر نباید دردناک باشد ، اما امکان دارد در حین انجام آن کمی گزگز احساس نمایید. بیشتر افرادی که تحت درمان قرار می گیرند چیزی احساس نمی کنند.

این موضوع ، به تحمل درد در افراد و حساسیت آن ها نیز وابسته است. گاهی اوقات امکان دارد جلسه اول طب سوزنی برای لاغری ، نسبت به جلسات بعدی برای شما دردناک تر باشد. این موضوع به این علت است که نقاط مختلف انرژی ، برای اولین بار فعال می شوند. امکان دارد علائم قبل از اینکه بهبود یابند ، ابتدا مقدار خیلی کمی بدتر شوند.

درد در لاغری با طب سوزنی به چه شکلی احساس می شود؟

با اینکه هر متقاضی ، احساس متفاوتی خواهد داشت ؛ اما می توان بیان کرد که این پروسیجر باعث درد و ناراحتی زیادی نخواهد شد. در اغلب موارد وارد شدن سوزن ها به پوست را احساس نخواهید کرد ، زیرا این سوزن ها بسیار نازک هستند و به آرامی وارد خواهند شد.

زمانی که سوزن به عمق مورد نظر برسد ، به صورت خفیف احساس درد یا گزگز خواهید کرد. این موضوع نشان می دهد که درمان در حال کار کردن است و نقطه طب سوزنی فعال شده است. در مواردی در نقاط سوزن درمانی ، گرما نیز احساس خواهد شد.

در صورتی درد شدیدی احساس کردید ، باید سریعا به بهترین دکتر طب سوزنی تهران اطلاع دهید. درد باید موقتی باشد و تنها چند ثانیه احساس گردد. در کل می توان بیان کرد درد در لاغری با طب سوزنی آنقدری شدید نیست که فرد زیباجو را از انجام آن منصرف کند. شما می توانید با مراجعه به یک دکتر خوب سوزن درمانی در تهران ، این عارضه را به کمترین حد خود برسانید.

چه چیزی باعث درد می شود؟

استفاده از سوزن های بزرگتر و یا وارد کردن آن ها به نواحی عمیق تر پوست باعث می شود تا متقاضی درد بیشتری را احساس نماید. البته برند سوزن استفاده شده نیز ممکن است از عوامل احساس درد باشد. برخی پزشکان نیز هنگام انجام طب سوزنی ، از فشار بیشتر و یا تکنیک متفاوتی استفاده می کنند و همین موضوع باعث می شود مراجعه کننده طی جلسه لاغری با طب سوزنی درد احساس کند. به همین خاطر مهم است تا برای انجام این فرآیند ، به یک متخصص طب سوزنی خوب در تهران مراجعه نمایید.

در صورتی که درد احساس شده بیشتر از حد متوسط و آستانه تحمل شماست ، آن را با پزشک در میان بگذارید. در این صورت ایشان از فشار و سوزن های کمتری استفاده خواهد کرد و آن ها را به عمق کمتری وارد می کند.

برای تماس با دکتر عمانیان و تعیین وقت کلیک کنید

نقاطی که درد بیشتری دارند

باید انتظار این را داشت که برخی نقاط از حساسیت بیشتری برخوردار باشند. در صورتی که سوزن به عصب کوچک ، عضله یا رگ خونی برخورد کند ، ممکن است کمی احساس درد داشته باشید. در صورتی که این احساس مختصر باشد ، مشکلی به وجود نخواهد آمد. احتمال اینکه در نقاطی که روی دست ها و پاها قرار دارند احساس درد یا گزگز داشته باشید بیشتر است.

احتمال دارد در نقاطی که گوشت کمتری دارند ، مثل کنار ناخن ها احساس درد تیزتری داشته باشید. در اکثر مواقع این احساس موقتی می باشد. البته توجه داشته باشید این که چه مقدار درد احساس شود در هر فرد متفاوت است و نمی توان یک نظر کلی داد.

ممکن است در نقاطی که مربوط به لاغری با طب سوزنی هستند ، احساس درد بیشتری داشته باشید زیرا انرژی در این مناطق دچار رکود شده است. بهترین دکتر طب سوزنی تهران باید از این موضوع آگاه باشد و به نیازهای بیمار خود توجه نماید.

مراقبت های بعد از طب سوزنی برای کاهش وزن

مراقبت از خود ، مخصوصا در 24 ساعت اول بعد از درمان اهمیت ویژه ای دارد. امکان دارد بعد از جلسه کاهش وزن با طب سوزنی کمی احساس خواب آلودگی نمایید ، بنابراین استراحت کنید و از انجام فعالیت های شدید و سنگین پرهیز کنید. سعی کنید غذاهای سالم مثل میوه ، سبزیجات و پروتئین بخورید و آب کافی نیز بنوشید. نکته حائز اهمیت این است که در این مدت نباید الکل و کافئین بنوشید.

از کمپرس سرد استفاده نکنید ، زیرا امکان دارد در جریان انرژی بدن اختلال ایجاد کند. می توانید به جای آن از کمپرس گرم بهره بگیرید. ماساژ دادن ناحیه تحت درمان نیز برای بهبود مزایای لاغری با طب سوزنی پیشنهاد می شود.

معمولا درد بلافاصله بعد از اتمام جلسه پایان می یابد. هر گونه کبودی مختصر نیز بعد از گذشت چند روز برطرف می شود. در صورتی که با درد غیر طبیعی مواجه شدید ، حتما با بهترین متخصص طب سوزنی تهران تماس بگیرید.

رضایت مراجعه کننده عزیز از لاغری با طب سوزنی توسط دکتر عمانیان

مزیت کاهش وزن و لاغری با طب سوزنی

  • انرژی را بالا می برد

یکی از دلایل ابتدایی که افراد دچار اضافه وزن می شوند ، عدم فعالیت فیزیکی می باشد. این امر می تواند نتیجه محدودیت های فیزیکی یا روانی باشد. بیمارانی که سوزن درمانی برای لاغری  در تهران را انجام می دهند ، متوجه می شوند که بعد از هر جلسه استرس زیادی از آن ها کاسته شده است. برای اینکه سبک زندگی فعالی داشته باشید ، باید انرژی خوبی را نیز دارا باشید تا بتوانید وزن خود را پایین آوردید.

  • طبیعی است

طب سوزنی یکی از طبیعی ترین روش ها برای درمان بدن و ذهن می باشد ، به همین خاطر عوارض جانبی آن بسیار کم و یا بدون عارضه می باشد. شاید تصور فرو کردن چند سوزن به بدن ترسناک به نظر برسد ، اما چیزی برای ترسیدن وجود ندارد ؛ زیرا این پروسه بدون درد و کاملا ایمن است. البته در صورتی که به یک متخصص طب سوزنی خوب در تهران مراجعه کرده باشید.

  • می توان از آن در کنار دیگر روش ها استفاده کرد

در صورتی که برای پایین آوردن وزن خود از دیگر رویکردها بهره گرفته اید ، می توانید برای چند برابر کردن اثر آن ، از لاغری با طب سوزنی نیز بهره بگیرید.

  • می تواند بیماری های مربوط به چاقی را درمان کند

افرادی که اضافه وزن دارند ، ممکن است با مشکلاتی اعم از گردن درد ، کمر درد و زانو درد نیز دست و پنجه نرم کنند. این امر به این علت رخ می دهد که وزن اضافه ، فشاری مضاعف به بدن وارد می کند و زمانی که از طب سوزنی برای کاهش وزن استفاده می کنید ، می توانید این نگرانی ها را با بهترین دکتر سوزن درمانی تهران در میان بگذارید. ایشان می توانند نقاط خاصی را که به این دردها مربوط هستند را تحریک کنند. به این شکل می توانید در یک جلسه ، از چند مزیت این فرآیند بهره مند شوید.

نقاطی که در لاغری با طب سوزنی استفاده می شوند

در طب سنتی چینی ؛ از هر نقطه از بدن یک مسیر انرژی عبور می کند. هر یک از این مسیرها نام خاصی دارند و برای هدف مشخصی استفاده می شوند. در ادامه ، برخی از نقاطی که برای کاهش وزن با طب سوزنی ، کاهش اشتها و بالا بردن متابولیسم استفاده می شوند را ذکر کرده ایم.

نقطه Zusanli یا (ST36)

متخصصان باور دارند این نقطه روی اعضای بالای شکم ، سیستم عصبی پاراسمپاتیک (که هضم را کنترل می کند) و انرژی کلی بدن تاثیرگذار است. این نقطه درست زیر کاسه زانو قرار دارد ، در حدود 8 سانت پایین تر از زانو و سه سانت دورتر از مرکز بدن. برای ماساژ دادن این نقطه :

  1. دو تا از انگشتان خود را روی نقطه Zusanli قرار دهید
  2. با هر دو انگشت روی این نقطه فشار وارد کنید
  3. با حرکت دایره ای شکل به مدت دو تا سه دقیقه این نقطه را ماساژ دهید
  4. همین مراحل را در طرف دیگر تکرار کنید

نقطه Zusanli

نقطه Sanyinjiao (SP6)

این نقطه روی ارگان های زیر شکم و سیستم عصبی پاراسمپاتیک تاثیر می گذارد. این نقطه در حدود هشت سانتی متر بالاتر از استخوان داخلی قوزک پا قرار دارد. در لاغری با طب سوزنی ، نیاز است تا این نقطه را به روش زیر ماساژ دهید :

  1. یک یا دو انگشت را روی یکی از نقاط Sanyinjiao قرار دهید
  2. با انگشتان خود روی این نقطه فشار وارد کنید
  3. با حرکت دایره ای شکل ، به مدت دو تا سه دقیقه این نقطه را ماساژ دهید
  4. در طرف دیگر این مراحل را تکرار کنید

توجه داشته باشید به منظور اینکه در انجام این حرکات اشتباه نکنید ، بهتر است به یک متخصص طب سوزنی خوب در تهران مراجعه نمایید تا از آموزش های لازم بهره مند شوید.

نقطه Sanyinjiao

نقطه ژونگ وان (CV12)

باور بر این است که این نقطه روی ارگان های بالایی شکم و اعضایی که به هضم مربوط هستند تاثیر می گذارد. معده و روده از این دست مثال ها می باشند. این نقطه تقریبا ده سانتی متر بالاتر از ناف قرار دارد. برای ماساژ دادن این نقطه این اقدامات را انجام دهید :

  • دو انگشت را روی نقطه ژونگ وان بگذارید
  • با هر دو انگشت ، فشاری آرام به آن وارد کنید. در نظر داشته باشید که بیش از اندازه فشار وارد نشود
  • برای دو تا سه دقیقه با حرکتی دایره ای شکل این ناحیه را ماساژ دهید

نقطه Zhongwan

نقطه رن ژونگ (GV26)

این نقطه که در لاغری با طب سوزنی استفاده می شود ؛ تاثیر زیادی روی وزن ، به خصوص چاقی مفرط دارد. این نقطه در گودی بالای لب و درست زیر سوراخ های بینی قرار دارد. برای ماساژ دادن این نقطه اینگونه عمل کنید :

  1. یک انگشت را روی نقطه بگذارید
  2. با انگشت خود فشاری آرام به آن وارد نمایید
  3. بین دو تا سه دقیقه نقطه را ماساژ دهید

نقطه Renzhong

نقطه شوئه های (SP10)

این نقطه تاثیر بسزایی روی سطح قند خون خواهد داشت ؛ مخصوصا در افرادی که به دیابت مبتلا هستند. این نقطه را می توانید در بالای کاسه زانو و درست زیر عضله ران پیدا کنید. اقدامات زیر را برای ماساژ این نقطه انجام دهید :

  • دو انگشت را روی نقطه شوئه های بگذارید
  • با هر دو انگشت فشاری آرام وارد کنید
  • باز هم بین دو تا سه دقیقه آن را با حرکات دورانی ماساژ دهید
  • در طرف دیگر نیز تکرار کنید

نقطه Xuehai

طب سوزنی برای لاغری کافی است؟

قطعا باید در کنار بهره گرفتن از این پروسه ، اقدامات دیگری را نیز انجام دهید تا مسیر کاهش وزن تان با سهولت بیشتری طی شود. برای مثال :

  • گرفتن رژیم : یک متخصص تغذیه می تواند کمک بسیاری به شما کند و با تنظیم یک برنامه غذایی شما را در این سفر همراهی نماید
  • تغییر سبک زندگی : فعالیت داشتن تنها برای کم کردن وزن مفید نیست. ورزش کردن و انجام دیگر فعالیت های فیزیکی می تواند هم بدن و هم ذهن را قوی نگه دارد.

سخن آخر :

هرچند تحقیقات ثابت کرده است که طب سوزنی می تواند تاثیر به سزایی در کاهش وزن داشته باشد ولی این بدان معنا نیست که این درمان قادر است به شکل معجزه آسایی مشکل بالا بودن وزن شما را درمان کند. به منظور دستیابی به مطلوب ترین نتایج باید بر روی حفظ یک رژیم سالم ، به کار گیری تکنیک های کاهش استرس و اجرای یک برنامه ورزش منظم در کنار درمان های طب سوزنی خود ، تمرکز کنید. انتخاب بهترین دکتر طب سوزنی نیز جهت دستیابی به بهترین نتایج ، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

دانلود پی دی اف لاغری با طب سوزنی

لاغری با طب سوزنی - دکتر عمانیان

ثبت نام
اطلاع از
guest
8 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
سیما مرادی
سیما مرادی
2 سال ها گذشته

سلام. میخواستم بدونم حدودا چند جلسه طول میکشه که با طب سوزنی لاغر بشیم ؟

drommanian7
drommanian7
2 سال ها گذشته
پاسخ دادن به  سیما مرادی

برای لاغری ، تعداد جلسات بر اساس حجم و مقدار اضافه وزن تعیین می شود. هر چقدر اضافه وزن بیشتری داشته باشیم ،به تعداد جلسات بیشتری نیاز داریم .بنابراین طول مدت درمان چاقی و اضافه وزن بر اساس میزان چاقی ، تعیین می شود. در کل افراد با دوره های ۸ الی ۱۰ جلسه که حدودا یکماه طول می‌کشد، از ۴ الی ۱۰ کیلو کم می کنند.که بسته به نوع عکس العمل بدن و بسیاری از موارد دیگر همانند مشکلات هورمونی ، اختلالات سیستم گوارش،میگرن و دیسک کمر ، در افراد مختلف متفاوت میباشد و اما در طول دوره کاهش سایز ۸ الی ۱۰ سانت دور کمر و شکم هم داریم که کاهش وزن را به میزان بیشتری نشان می‌دهد که این خود از مزایای استفاده از طب سوزنی جهت لاغری است.

مهسا
مهسا
1 سال گذشته

سلام هزینه هر جلسه چقدر هست

drommanian13
drommanian13
1 سال گذشته
پاسخ دادن به  مهسا

هزینه جلسات با توجه به نوع خدمات مورد نیاز و شرایط مراجع متفاوت است و پس از جلسه مشاوره حضوری رایگان و آنالیز بدن با دستگاه توسط پزشک مشخص می‌گردد، لذا لطفا برای اطلاع از هزینه‌ها و تنظیم وقت تماس حاصل فرمایید.

زهرا صالحی
زهرا صالحی
1 سال گذشته

ببخشید میشه طب سوزنی رو فقط تو بازوها استفاده کرد؟ یا همه جا لاغر میشه؟ هزینه هر جلسه رو هم میخوام بدونم

drommanian13
drommanian13
1 سال گذشته
پاسخ دادن به  زهرا صالحی

سلام وقت بخیر
طب سوزنی برای لاغری به صورت کلی و موضعی قابل استفاده هست‌.
برای اطلاع از هزینه‌ها تماس حاصل فرمایید.

عسل
عسل
7 ماه ها گذشته

سلام با طب سوزنی چند کیلو در ماه لاغر میشویم ؟

dr.ommaniaan
ادمین
1 ماه گذشته
پاسخ دادن به  عسل

سلام با مطب تماس بگیرید.

02188719623