logo01

متخصص طب سوزنی

  • طب سوزنی ، یک مولفه کلیدی در طب سنتی چینی می باشد که در میان پزشکان غربی به شکل رو به رشدی گسترش یافته و عمومیت چشمگیری پیدا کرده است. این درمان ، شامل وارد کردن سوزن های یک بار مصرف بسیار ریز و استریل به داخل نواحی خاصی از بدن می باشد. دکتر عمانیان ، بهترین متخصص طب سوزنی در تهران در زمینه طب سوزنی راهنمای شما عزیزان می باشد.

بر اساس طب سوزنی به سبک چینی ، نیروی حیاتی شما که تحت عنوان نیروی چی qi خوانده می شود ، در طول مسیرهای انرژی ( به نام مریدین ) در بدن تان جریان می یابد. وقتی سوزن های مخصوص طب سوزنی در نقاط ویژه ای از بدن در طول مریدین ها وارد می شوند ، تعادل در جریان انرژی شما بازیابی می شود.

متخصص طب سوزنی

متخصص طب سوزنی قادر به درمان چه مشکلاتی می باشد ؟

طب سوزنی یک راه درمان بی خطر و بدون نیاز به مصرف دارو برای تسکین درد می باشد که با دامنه وسیعی از مشکلات سلامت مزمن از قبیل آرتروز ، ارتباط دارد.

متخصص طب سوزنی شما ، از این تکنیک سنتی چینی برای درمان مشکلات زیر استفاده می کند :

  • سردرد و میگرن
  • درد ناحیه تحتانی کمر
  • سیاتیک
  • درد گردن
  • درد دندان
  • درد مزمن در ماهیچه و مفصل
  • بی خوابی
  • گرفتگی های عضلانی ناشی از دوره قائدگی
  • علائم ارتروز
  • اضطراب و افسردگی
  • مشکلات معده روده ای

اگر شما یک فرد سیگاری هستید ، سعی کنید سیگار کشیدن را ترک کنید. طب سوزنی یک روش درمان موثر برای توقف مصرف سیگار می باشد.

میزان تاثیرگذاری طب سوزنی چقدر است ؟

مطالعات بی شماری در ایالات متحده نشان می دهد که طب سوزنی بسیار موثر بوده و درمان مفیدی برای بسیاری از مشکلات رایج از قبیل موارد زیر محسوب می شود :

  1. درد زانو ناشی از آرتروز
  2. درد در ناحیه تحتانی کمر
  3. سردرد
  4. میگرن

به منظور دستیابی به تسکین بهینه حاصل از این درمان ؛ متخصص طب سوزنی ، ترکیب این روند درمان با درمان های دیگر از قبیل ماساژ درمانی و کایروپرکتیک را توصیه می کند.

 

درمان طب سوزنی توسط بهترین متخصص طب سوزنی در تهران

   

از درمان طب سوزنی چه انتظاری دارید ؟

در طول جلسه اول طب سوزنی ، متخصص شما زمانی را صرف گفتگو درباره دغدغه و نگرانی های ویژه تان می کند.

او تاریخچه پزشکی و علائم شما را بررسی کرده و علائم فیزیکی از قبیل نبض در مچ یا شکل ظاهری زبان شما را کنترل می نماید. سپس با دقت ، سوزن های استریل یک بار مصرف را در نقاط ویژه ای از پوست شما وارد می کند.

سوزن ها در عمق بسیار زیاد وارد نمی شوند ، بنابراین بیشتر افراد درد چندانی را تجربه نمی کنند ؛ البته در زمان وارد کردن این سوزن ها در برخی نقاط حساس بدن ، اندکی درد را تجربه خواهید کرد.

شما بر روی یک تخت ، در حالت آرامش دراز می کشید و پزشک درمان را آغاز می نماید ؛ بر حسب نیاز هر بیمار ، روند طب سوزنی بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

پس از آن متخصص طب سوزنی خوب در تهران شما برای بیرون آوردن سوزن ها ، نزدتان باز می گردد. بعد از طب سوزنی ، درد یا خونریزی را تجربه نخواهید کرد ؛ ولی چند قطره خون یا قرمزی ملایم در ناحیه درمان ، کاملا طبیعی می باشد.

متخصص طب سوزنی

توصیه متخصص طب سوزنی به بیمار

بعد از یک ارزیابی مناسب پزشکی ، بهترین دکتر طب سوزنی تهران ، داوطلبی بیمار را پس از ارزیابی های دقیق تعیین می کند. این کار از طریق گفتگو با بیمار و ارزیابی او انجام می شود. طب سوزنی یکی از مولفه های برنامه کلی برای برخی بیماران خاص می باشد.

چه کسی طب سوزنی را انجام می دهد ؟

طب سوزنی ، عموما توسط متخصص طب سوزنی دارای گواهی انجام می شود ؛ این متخصصین برنامه آموزشی را تکمیل کرده و با موفقیت تست های صدور گواهی را گذرانده اند. پزشکان می توانند تحت دریافت این گواهی ، طب سوزنی را انجام دهند. متخصصین طب سوزنی یک دوره ویژه مربوط به مطالعات طب سوزنی را نیز گذارانده اند.

سوالات پر تکراری که از متخصص طب سوزنی پرسیده می شوند :

  • عوارض جانبی طب سوزنی چیست ؟

خطرات بسیار نادر طب سوزنی شامل عفونت ، خونریزی یا آسیب دیدگی می باشد. خطر انتقال بیماری های واگیردار از قبیل HIV، HBV و غیره نیز گاهی در صورت استفاده از سوزن های یک بار مصرفی که به خوبی استریل نشده اند وجود دارد. هیچ شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که نشان دهد این تکنیک استریل تغییری در سلولیت های زیر جلدی ایجاد می نماید.

خونریزی گاهی اتفاق می افتد ، ولی به راحتی قابل کنترل است. واکنش های سمپاتیک موقتی ؛ شامل غش ، گاهی در زمان فرو بردن سوزن اتفاق می افتد که البته بسیار نادر بوده و در بیشتر بیماران فرو بردن سوزن ها ، با حس آرامش توام است. گاهی اوقات علائم ، حالت نوسانی داشته و به صورت کاهشی و افزایشی بروز می کنند.

متخصص طب سوزنی

  • آیا مزایای طب سوزنی دائمی است ؟

طب سوزنی به مانند سایر درمان ها ، گزینه ای است که در زمان نیاز ، قابل استفاده می باشد. توصیه های بالینی برای استفاده از طب سوزنی بر پایه شواهد علمی موجود استوار می باشد. طب سوزنی به عنوان گزینه ای برای بیماران دارای دردهای مزمن و افراد مبتلا به حالت تهوع و استفراغ بخصوص در افراد تحت درمان شیمی درمانی ، توصیه می شود. دائمی بودن نتیجه درمان طب سوزنی در افراد مختلف ، متغیر بوده و در برخی دائمی و در برخی نیاز به تکرار درمان دارد.

  • آیا طب سوزنی دردناک است ؟

بسیار جالب است بدانید که بیماران خودشان اذعان می کنند ، زمانی که در طول درمان متخصص طب سوزنی ، سوزن ها را در بدن آن ها فرو می برد ، هیچ گونه دردی احساس نمی کنند. این سوزن ها آنچنان ریز و کوچک هستند ، که حسی شبیه به نیشگون گرفتن را در فرد ایجاد می کند. البته این موضوع با میزان مهارت متخصص  در ارتباط تنگاتنگ می باشد. پس سپردن درمان به دست یک دکتر طب سوزنی با تجربه و ماهر در تهران ، را فراموش نکنید. او این سوزن ها را در مسیرهای انرژی در بدن شما وارد می کند و حس نیشگون گرفته شدن ، ظرف یک یا دو دقیقه از بین می رود. هر چند احساس درد در طول روند درما ن، اصلاً قابل ملاحظه نمی باشد ؛ ولی برخی نواحی در پوست شما به مدت یک یا دو روز بعد از درمان ، حساس خواهد بود. این حساسیت به هیچ عنوان شدید نبوده و بنابراین به زمان ریکاوری برای استراحت ، نیازی نخواهد بود. دکتر عمانیان با تجربه جامع خود در اجرای این طب ، جهت کمک و بهبود بخشیدن بیماران ، دانش کافی برای تشخیص محل های مناسب برای فرو بردن و بیرون آوردن سوزن ها ، جهت خلق یک درمان کاملاً سالم و بی خطر را در اختیار دارد و به این ترتیب می تواند ، درد را به حداقل رسانده و میزان تاثیر گذاری را به حداکثر میزان خود برساند.
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان چقدر است ؟

دکتر عمانیان تعداد و طول مدت درمان هایی را که بر اساس موقعیت شما مورد نیاز می باشد ، تعیین می نماید. اگر مشکل شما حاد باشد، احتمالاً به تعداد جلسات درمان بیشتری نیاز خواهید داشت ، تا بتوانید به نتیجه مثبتی دست پیدا کنید. قبل از شروع درمان با طب سوزن ی، دکتر عمانیان یک طرح سفارشی و شخصی را برای شما ترسیم می نماید. او دقیقاً می داند که شما از هر جلسه ، چه انتظاری دارید. اگر درد ، آلرژی ، ناباروری ، یا دیگر موقعیت های استرس آفرین برای شما خسته کننده و آزار دهنده شده است ، درمان با طب سوزنی به دست یک متخصص طب سوزنی با تجربه و قابل اعتماد ، را حتماً امتحان کنید.

متخصص طب سوزنی

  • آیا انواع مختلفی از طب سوزنی وجود دارد ؟

متخصصان طب سوزنی که اصول سنتی و قدیمی تر چینی این طب را دنبال می کنند ، منحصراً بر روی هدایت جریان QI یا انرژی در سراسر بدن ، تمرکز می نمایند. برخی متخصصان دیگر ، از طب غربی نیز استفاده کرده و از سوزن ها برای تحریک سیستم های بدن استفاده می نمایند. بسیاری از متخصصان طب سوزنی ، از ترکیبی از این دو دستاورد استفاده می نمایند. دستاورد دیگر طب سوزنی ، درد میوفشیال را درمان می کند. این مشکل رایج ، ماهیچه ها و بافت همبند آن ها را درگیر می کند. وقتی ماهیچه ها دچار تنش و استرس می شوند ، یا تحت فشار قرار گرفته یا آسیب می بینند ، اغلب نقاط شروع در آن ها شکل می گیرد. این نقاط در واقع گره های دردناک و محکم و سفت شده می باشند. یک نقطه شروع در یک ماهیچه ، می تواند درد را در یک ناحیه متفاوت در بدن خلق نماید. بهترین متخصص طب سوزنی تهران می تواند از درمان نقطه شروع ، برای تسکین درد میوفیشال استفاده کند. او نقاط خاصی در بدن را برای تسکین درد ، تحریک می نماید.
  • طب سوزنی چه احساسی ایجاد می کند ؟

شما در زمان وارد شدن سوزن ، حسی شبیه به نیشگون گرفتن را خواهید داشت. البته زمانی که از سرنگ های خون گیری یا واکسیناسیون استفاده شود ، این حس درد کمتر خواهد بود. سوزن های طب سوزنی نازک تر از سوزن های پزشکی هستند ، و توخالی نمی باشند. سوزن ها گاهی باعث ایجاد برخی حساسیت های عضلانی مثل مورمور شدن می شوند. متخصص طب سوزنی ، از شما می خواهد تا در صورت احساس سنگینی عمیق یا بی حسی ، مورد را به او گزارش دهید. این احساس ها معمولاً به این معنی است که درمان ، در حال اثر بخشی می باشد.

متخصص طب سوزنی

توصیه دکتر طب سوزنی بعد از درمان

طب سوزنی دارای تاثیرات تسکین دهنده می باشد. بنابراین بهتر است فردی شما را از محل درمان به منزل بازگرداند. این موضوع خصوصاً برای اولین جلسه درمان ، اهمیت بیشتری خواهد داشت. اگر این امکان برای شما وجود ندارد ، به مدت 5 تا 10 دقیقه قبل از رانندگی کردن ، استراحت کنید. متخصص طب سوزنی از شما می خواهد یک تا دو روز اول بعد از درمان ، از فعالیت های روزمره دست کشیده و به خودتان استراحت بدهید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
02188719623